Cine e pasionat de skateing, atunci cu siguranta stie deja multe despre Supreme. Cine nu e pasionat de skateboarding, dar este un fan al modei de strada, atunci va fi interesat sa parcurga articolul de fata. Piesele vestimentare si de incaltaminte marca Supreme au reusit sa atinga pragul de pretiozitate destul de ridicat. Asta datorita unei strategii de marketing istete- produsele ies pe piata intotdeauna in serii restranse si extrem de rar.

Asa se face ca orice noua colectie Supreme are dinainte de lansare un numar impresionant de fani, care vor sa o cumpere.



Pentru adevaratii fani ai marcii, Supreme este mai mult decat un simplu logo. Este un stil de viata in sine! Pentru a face o paralela destul de relevanta- fanii Supreme sunt asemenea fanilor Apple. Cum se formeaza cozile interminabile de oameni in fata showroom-urilor Apple, asa se formeaza si in fata magazinelor Supreme, atunci cand se lanseaza produse noi. De-o asa fidelitate din partea clientilor si-ar dori orice producator sa se bucure. Insa, acest succes a necesitat mult timp si multa perseverenta. Sa aflam cate ceva despre istoria acestui brand de street-wear.

SUPREME. Povestea pe scurt


Pentru a stii cine este SUPREME, trebuie inainte de toate sa aflam cine este fondatorul acestui brand. Cu alte cuvinte, trebuie sa-l cunoastem mai bine pe James Jebbia.

James Jebbia- un american de succes


Brandul Supreme il are ca fondator pe James Jebbia, care s-a nascut in anul 1960 in Statele Unite ale Americii, dar care a copilarit si crescut in Marea Britanie. Parintii lui Jebbia erau un lucrator american in cadrul Fortelor Aeriene ale Statelor Unite si o mama casnica, din Regatul Unit, care, mai apoi, a devenit profesoara.
Cand James a implinit 10 ani, familia sa a trecut printr-un impas serios- divortul parintilor lui. In urma acestui divort, James a ramas cu mama sa in Marea Britanie. Abia la 19 ani, tanarul a hotarat sa faca mutarea la New York pentru a-si incepe viata de adult. Aici s-a angajat la un magazin destinat skaterilor. Sa fi fost oare destinul?
Mutarea se pare ca i-a prins bine tanarului, care in 1989 isi incearca norocul deschizandu-si primul magazin experimental, numit Union NYC. Aici, James Jebbia vindea produse vestimentare importate din Regatul Unit. Pentru ca afacerea s-a bucurat de un succes impresionant, in 1991, Jebbia incheie o colaborare cu designerul Shawn Stussy, cunoscut pasionat al surfingului. Aceasta colaborare se incheie insa, trei ani mai tarziu, in 1994.

Primul pas SUPREME


Anul 1994 a fost un an crucial. Este anul in care James Jebbia pune bazele viitorului sau brand de succes. Punctul zero al povestii de succes l-a marcat deschiderea unui magazin micut in Manhattan. O afacere in care s-au investit 12 000 de dolari. Targetul? Grupul skaterilor din suburbii. Shop-ul a impresionat insa, prin inedit! A venit cu un design circular, care permitea clientilor sa intre in magazin fara sa se dea jos de pe placa. Mai mult decat atat clientii erau incurajati sa se foloseasca de skateboarding pentru a se plimba printre rafturi.
In mod evident, acest prim magazin SUPREME s-a bucurat de un succes enorm, lucru care l-a facut pe Jebbia sa deschida un al doilea punct de vanzare pe Coasta de Vest, in Los Angeles. Magazinul de aici venea cu o suprafata dubla, plus o rampa pentru patinatori. Acesta, se poate spune, a fost momentul de avant al SUPREME. A urmat deschiderea altor reprezentante in lumea intreaga- Paris, Londa, Tokya s.a.
In momentul de fata, SUPREME este un brand cu 10 magazine pe intreg mapamondul, iar in 2002, de exemplu, a inregistrat profit de peste 40 de milioane de dolari. Se pare ca viziunea si talentul pot face afaceri impresionante.

Identitatea SUPREME


Logo-ul SUPREME, deja foarte popular printre tineri si nu numai, se pare ca a avut ca inspiratie identitatea vizuala a artistei contemporane Barbara Kruger. Este vorba despre o identitate simpla- un chenar rosu, plin, pe care este scris numele brandului cu font bold, alb.
In mod evident, artista Barbara Kruger nu s-a aratat nici macar putin incantata de acest “compliment” mascat al lui James Jebbia. Din contra, aceasta a trimis o scrisoara extrem de acida la adresa acestuia. Aceasta scrisoare mai circula si astazi pe internet.

James Jebbia si reteta succesului sau


Cum spuneam, SUPREME se bucura de un succes inimaginabil, sustinut de cozile interminabile din fata magazinelor in perioada lansarii de colectie. James Jebbia are o politica de lansare pe care o respecta dumnezeieste: lanseaza un numar redus de produse- intre 5 si 15- si asta destul de rar! Mai mult decat atat, SUPREME are si o traditie, cand vine vorba despre lansarea unei noi colectii de haine- aceasta are loc numai in zilele de joi, in jurul orei 11 dimineata, GMT.

Colectia SUPREME 2017


Colectia SUPREME 2017 a fost realizata in colaborare cu popularul brand Lacoste si spera sa atraga si targetul hipsterilor europeni, care sunt intotdeauna pregatiti sa plateasca sume exorbitante pe haine si accesorii. Colectia ne aduce jachete in stilul Harrington, la pretul de “doar” 278 de euro, pulovere de tenis l a178 de euro, sepci de 54 de euro si faimoasele traininguri la 326 de euro. Impresionant este faptul ca intreaga colectie s-a vandut deja. Asta inseamna ca in momentul de fata, numai de la fan-cluburi unde se vand second-handuri le mai poti lua. Asta cu putin noroc!

SUPREME are fani adevarati

Fanii brandului dau dovada unui devotament uimitor, care de catre multi este comparat cu fanatismul. Dovezi sa sustina acest lucru sunt destule si explicite. De exemplu, brandul SUPREME a reusit de-a lungul timpului sa vanda tot felul de chestii inutile, in fond, dar care purtau brandul. La ce preturi s-au vandut? Prea mari pentru valoarea lor efectiva.
Dintre aceste nimicuri vandute la preturi exorbitante, amintim: un Nou Testament, care ascundea inauntru diverse alte nimicuri; seturi de mingi antistres; calculatoare de buzunar; ba chiar si o caramida! La momentul vanzarii originale, pe acea caramida s-au dat 30 de dolari. In momentul de fata, pe Ebay, caramida SUPREME a atins pretul de 1000 de dolari!

Asta este povestea unui brand de imbracaminte si incaltaminte actual, care se bucura de un succes incredibil in randul tinerilor, dar si al celor mai cunoscute vedete de la Hollywood.

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here