Pentru cei ce nu stiu, desi ma indoiesc, AdBlock-ul este un program de dimensiune mica, care vine, de cele mai multe ori sub forma unui add-on pentru browser. Sunt si cazuri, insa, in care acest AdBlock vine si ca parte integrata a solutiilor de VPN sau, cum am vazut mai nou, sunt integrate in sistemele de operare sau direct in browsere.

Care este utilitatea unui AdBlock?

Atunci cand navighezi pe web, sunt site-uri numeroase unde esti pus in fata unei avalanse de mesaje promotionale, unele mai intrusive decat altele. Trebuie sa recunoastem ca este destul de deranjant sa ai de-a face cu asa o invazie de reclame fata de care nu prezinti niciun interes. Asta mai ales in momentele in care mesajele promotionale sunt strategic amplasate chiar deasupra textului pe care incerci sa-l citesti. Asa, si numai din greseala, vei da click, vei accesa link-ul si reclama in cauza isi va fi facut efectul. Bannerele, de exemplu, fac parte din aceasta categorie de publicitate in browser. Acestea nu sunt deloc populare, pentru ca uneori reusesc sa manance jumatate de ecran, furandu-ti cu desavarsire imaginea.

Daca te-ai lovit de aceste neplaceri, atunci ar trebui sa stii si care este utilitatea AdBlock-ului. Iar daca nu stii si nici nu ti-ai dat deja seama, nu-i nimic, iti spun eu. AdBlock este programul de dimensiuni mici, care se comporta mai mult asemeni unei extensii in browser si care iti asigura o navigare curata, lipsita de reziduurile lasate de reclamele online.

Pentru a te bucura de beneficiile aduse de AdBlock, tot ce trebuie sa faci este sa intrii in setari, apoi sa selectezi tab-ul Extensii, iar in search scrii „AdBlock”. Ti se vor sugera mai multe astfel de programele, eu, insa, iti recomand AdBlock Plus. Il am instalat si-si face treaba destul de bine!

Atunci cand iti instalezi un acest tool, tine minte un lucru- acestea sunt extensii gratuite, asa ca nu poti avea pretentia sa lucreze la standarde nemtesti de calitate. In mod evident, sunt destule reclame care trec de filtrul AdBlock-ului ( de obicei reclamele prin pop-up, nu si cele on page). Oricum ar fi, raportul calitate- pret zero este unul clar in favoarea ta.

Google ia masuri impotriva AdBlock-urilor


Extensiile de tip AdBlock te scapa pe tine de neplacerea reclamelor deranjante de pe site-urile, pe care le frecventezi. In acelasi timp, insa, se pierde destul buget, pe care acele site-uri il incaseaza pentru hoasting-ul de reclame. Astfel, cred ca este mai mult decat evidenta nemultumirea celor care fie au bloguri, site-uri s.a., dar mai ales, nemultumirea celor de la Google. Practic, prin instalarea unui AdBlock nu faci decat sa iei painea de la gura a cuiva.

Tocmai din aceste motive, Google s-a vazut nevoit sa ia masuri de siguranta impotriva acestor extensii, care nu fac decat sa strice afacerea reclamelor online. Sa aflam despre ce este vorba!

Daca ai AdBlock inseamna ca vei fi taxat de Google?


Raspunsul corect la aceasta intrebare este „se prea poate!”. Daca esti deja obisnuit sa folosesti extensia de browser adblocker, pentru a scapa de avalansa de reclame, care te ataca din online, atunci, afla ca Google se prea poate sa perceapa o taxa pentru acest lucru.
Daca pana acum te-am incantat cu beneficiile enorme ale unei extensii atat de mici ca AdBlock, atunci, acum, se poate sa-ti tai putin din elan.

De ce? Pentru ca Google s-a gandit sa puna taxe pe astfel de practici, care au consecinte mai putin benefice asupra publicatiilor online cu continut de tip editorial, care isi castiga cea mai mare parte din venituri din reclamele, pe care tu alegi sa le blochezi, pentru ca te deranjeaza.

Se zvoneste, deci, ca odata cu venirea anului 2018, Google intentioneaza sa implementeze un set complex de schimbari in Chrome. Scopul acestor schimbari este de a bloca in mod nativ materialele promotionale, care nu se incadreaza in regulile de buna practica din domeniul lor.

Pana la implimentarea acestor schimbari, insa, Google a reusit sa propuna o solutie mult mai rapida. Pe unele site-uri, Google va alege sa implementeze un sistem prin care cei care au extensia AdBlock instalata sa fie indemnati sa achite o taxa modica, pentru a avea acces la continutul online, pe care si-l doresc. Acest program ne este prezentat sub denumirea de Funding Choices si, aparent, este deja activ in anumite parti ale lumii, chiar daca sistemul functioneaza in varianta beta, inca.

Aceasta miscare de sustinere are ca idee incercarea Google de a purta un dialog de colaborare cu publisherii. Astfel, se stabileste ce isi doresc acestia din urma sa se intample in momentul in care gigantul Google identifica utilizatori de adblocker pe site-ul lor. Unii publisheri au ales varianta prin care userii sunt atentionati printr-o notificare sa-si dezactiveze extensia atata timp cat navigheaza pe acel site sau sa contribuie financiar prin plata unei taxe, care le asigura eliminarea contentului publicitar de pe respectivul site.

In aceasta perioada de proba, Funding Choices este implementat numai in zona Americii de Nord, in Marea Britanie, Germania, Australia si Noua Zeelanda. Asta nu inseamna ca o sa dureze prea mult pana cand acest program marca Google sa fie lansat la nivel international. Pana atunci, profitati cat se mai poate de gratuitatea garantata a extensiilor standard de AdBlock.

Pro sau contra?


Din punctul meu de vedere, extensiile actuale AdBlock sunt suficient de eficiente, dar, trebuie sa recunostem ca nu ne plaseaza intr-o situatie de echilibru win-win. Ne place sa consumam publicatii online, sa culegem informatii de la bloggeri de incredere s.a.m.d., dar avem pretentia ca acestia sa nu ceara nimic in schimb. Ei bine, renuntand la adblocker si acceptand miscarea Google nu faci decat sa-ti sustii publicatiile, bloggerii favoriti si nu numai. Personal aleg sa fiu PRO Funding Choices.

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— Voi? —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here