De atatea ori ti s-a spus sa mananci dimineata, incat ai ajuns sa crezi ca micul dejun trebuie sa fie cea mai importanta masa pe care o servesti in fiecare zi. De-alungul timpului, de mic copil, ti s-a spus ca indiferent ca ti-e foame ori nu, ca ai timp sau esti pe graba, peste micul dejun nu sari niciodata!

Oamenii de stiinta au facut foarte multe studii pe tema micului dejun!




Uimitor este ca atunci cand vine vorba de concluzia acestor studii, aceasta este unanima. Astfel, specialistii sustin ca micul dejun este prima masa din zi, care reuseste sa-ti asigure performante fizice si psiho-comportamentale bune in cea dintai jumatate a zilei. De asemenea, s-a demonstrat ca daca nu sari peste servirea micului dejun reusesti sa-ti pastrezi greutatea corporala la limite normale.

idei pentru un mic dejun sanatos

Ca lucrurile sa fie si mai clare, facem urmatorul exercitiu simplu de imaginatie. Daca atunci cand te trezesti, nu mananci micul dejun – asta insemnand, in intervalul orelor 7.00 – 9.00 A.M – crezi ca organismul tau rezista pana la masa de pranz? Nu! In jurul orei 11.00 organismul incepe sa ceara resursele necesare functionarii sale, asa ca, pe fuga, tinzi sa mananci ceva nesanatos si rapid – ciocolata, napolatine s.a.m.d.

Micul dejun este cea mai necesara masa a zilei, fara dubii!

Micul dejun este cea mai necesara masa a zilei fara dubii

Sa-ti explic mai in detaliu, cum functioneaza organismul tau in momentul in care tu nu-i oferi mancare la micul dejun. Daca organismul tau nu-si primeste resursele necesare inca de la prima ora, atunci el se vede fortat sa recurga la grasimi. NU  este deloc bine! Pentru ca in absenta glucozei, pe care o sustragi din alimentele consumate la micul dejun, din grasimi se sintetizeaza corpi cetonici. Astfel, organismul tau intra in starea de cetoza, care este extrem de nesanatoasa. Trebuie mentionat, ca daca acest lucru se intampla uneori, din cand in cand, nu trebuie sa ne ingrijoram. Insa, daca devine un obicei al nostru, atunci inima, sistemul osos, rinichii vor avea de suferit!

Ce se recomanda si ce nu sa mancam dimineata

Ce se recomanda si ce nu sa mancam dimineata

Pasul evident urmator este sa discutam despre ce anume ni se recomanda sa mancam dimineata, la micul dejun. Nu se poate spune ca exista reguli general valabile! Unii nutritionisti sustin ca un mic dejun perfect este un mic dejun format din alimente bogate in proteine. Alti nutritionisti, insa, sustin si recomanda mic dejunurile bogate in carbohidrati. De oricare parte a baricadei ar fi nutritionistul tau, tu tine minte un lucrumasa de dimineata nu trebuie sa faca excese in grasimi.

De exemplu, daca esti unul dintre aceia caruia ii place foarte multe omleta la micul dejun ai grija sa nu o faci in prea mult ulei!  De asemenea, daca mezelurile sunt slabiciunea ta, tine-te departe de salamul gras si slanina afumata! Sau daca vrei sa-ti satisfaci pofta, fa-o la masa de la miezul zilei. Se presupune ca pana atunci depui destul efort, incat organismul tau sa le consume repede pe acestea doua.

Cele mai bune recomandari pentru micul dejun sanatos

Pentru un mic dejun sanatos legumele proaspete si fructele, care au mare valoare nutritiva, sunt cea mai buna alegere. Poti combina oricand un iaurt cu cereale si cateva felii de fructe proaspete.

Sucurile de fructe sunt preferatele multora la micul dejun, insa, trebuie sa ai mare grija cu ele, pentru ca au multe calorii, chiar daca sunt 100% naturale. Asadar, cel mai bine este sa mananci fructele asa cum sunt ele, fie sa bei suc, dar cu foarte multa pulpa. Asa, organismul tau beneficiaza de o portie de fibre si antioxidanti.

Idei pentru masa de dimineata

Idei pentru masa de dimineata

Am hotarat, deci, ca masa de dimineata este foarte importanta pentru sanatatea si silueta noastra. Asadar, de acum incolo, fiecare dimineata a ta sper sa inceapa cu o masa gustoasa.

Dupa cum am vazut insa, nu orice aliment este potrivit micului dejun. Asa ca, in cele ce urmeaza, iti prezint un mic dejun delicios, sanatos, pe care cu siguranta vei vrea sa-l gusti!

Din punctul meu de vedere, micul dejun perfect are trei componenteportia de cereale integrale, portia de lactate si fructele! Toate astea iti asigura un mic dejun de aproximativ 300 de calorii.

Sa vedem cateva retete complete ale acestui mic dejun:

 retete complete ale acestui mic dejun

  1. Un castron mare de cereale integrale mixte, peste care adauga capsuni sau alte fructe bogate in antioxidanti si, la final, toarna peste lapte. Dar sa fie un lapte cu un continut scazut de grasimi!
  2. Alta varianta combina un baton din fulgi de ovaz, cu un mar proaspat si gustos si un pahar de lapte rece, degresat!
  3. Pentru a treia propunere de mic dejun avem urmatoarele: o chifla din faina integrala neaparat, peste care intinzi crema de branza obligatoriu degresata si dulceata. Pe langa asta, propun un iaurt cu un continut scazut de graisimi, peste care sa tai cateva felii de piersica. Este delicios si sanatos!
  4. Faimoasa omleta, dar care sa vina insotita de o felie de paine de grau, o salata de fructe proaspete si, de ce nu, o cana de lapte degresat.
  5. Ultima, dar nu cea din urma propunere pentru masa de dimineata, este o briosa fara grasimi, insotita de o felie de pepene galben si o cana de cafea, cu laptic degresat.

alege micul dejun delicios pentru tine

Asadar, idei pentru micul dejun sunt destule. De asemenea, am concluzionat ca masa de dimineata este foarte importanta! Tot ce-ti ramane sa faci este sa te convingi in fiecare dimineata ca trebuie sa iei micul dejun, nu te mai rezuma numai la cana de cafea, care trebuie sa-ti spun ca – pe stomacul gol, nu-ti face deloc bine!

Si nu uita- ai mare grija la aportul de calorii. Excesele nu fac deloc bine, chiar si dimineata, cand te gandesti ca nu e mare problema, pana la finele zilei arzi totul. Nu-i asa! Grija la calorii si grasimi, trebuie sa ai intotdeauna, nu numai la masa de seara!

Sper ca acest articol sa te fi convins, iar de acum incolo, micul dejun sa fie o masa obligatorie pentru tine si nu ceva inexistent in program. Eu tot ce-ti mai spun este…

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— Pofta buna! —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here