Daca vrem sa avem grija de sanatatea organismului nostru, specialistii recomanda ca-n meniul nostru zilnic sa se intalneasca fructe, cereale si legume. Vara suntem cei mai fericiti, pentru ca avem acces usor la toate acestea. Iarna, insa, lucrurile devin mai complicate. De aceea, este bine sa fim responsabili din timp si sa gasim solutii de a conserva cumva legumele si fructele, fara a le pierde proprietatile atat de benefice sanatatii noastre.

Cum ne bucuram iarna de fructele si legumele din primavara/ vara

Stiu, veti spune ca este tardiv acum sa vorbim despre asta, noi aflandu-ne in plina iarna. Insa, nu mai e mult si usor-usor trece si iarna asta si vine primavara- sezon bogat, in care ar trebui sa incepe conservarea. Asadar, am facut un mic research si am aflat cum este cel mai bine sa conservam fructele si legumele astfel incat sa le pastram proprietatile sanatoase. Andreea Raicu a purtat pe blogul ei (andreearaicu.ro) un dialog cu Eugenia Dobrescu, consultant in nutritie si fondator al www.diversificare.ro despre acest subiect. Voi impartasi cu voi informatiile pe care le-am descoperit si eu in acest dialog.

Conservarea corecta a legumelor

Primul sfat venit din partea Eugeniei Dobrescu suna cam asa:

“Legumele sunt cel mai adesea puse in conserve-recipiente inchise etans, care ulterior sunt pasteurizate prin fierbere lenta timp de 30-60 de minute. Asa putem sa pastram peste iarna mazare, fasole pastai, vinete, rosii, ardei, gogosari, dovlecei, conopida, varza si orice alte legume preferam.”

Desigur, putem congela si legume crude. Acestea trebuiesc spalate si uscate cat mai bine inainte. In cazul in care alegem varianta murata trebuie sa acordam foarte mare atentie cantitatii de sare adaugata.

Cum conservam corect fructele

Cea mai buna formula de conservare a fructelor este sa le facem compot, gem, dulceata sau nectar.

Desi multa lume apeleaza la acesta formula de conservare, multe persoane gresesc in continuare adaugand si zahar. Fructele nu au nevoie de zahar in plus. Omitand sa-l adaugam, veti vedea ca acestea rezista mai mult timp. Despre asta, consultantul in nutritie Eugenia Dobrescu spune ca “Fructele in sine sunt bogate in zaharuri naturale: fructoza, sucroza, glucoza, iar prin fierbere acestea se concentreaza. Adaosul de zahar le face doar extem de dulci si greu de digerat, nicidecum <>”

O alta metoda sanatoasa de conservare a fructelor este prin deshidratare. Desigur, pentru procesul de deshidratare este necesar un aparat special.

Cunoasteti si alte metode de conservare a fructelor si legumelor? Va rog, impartasiti-le cu noi toti, printr-un comentariu lasat la postare sau pe pagina de Facebook :).

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here