Faptul ca a venit primavara, pune multa lume pe treaba. Si cand zic treaba, ma refer la pregatirea fizica. Unii aleg sa alerge, altii fac ciclism, inot sau tenis. Astazi vorbesc despre cei care se apuca de fitness. Faci fitness in mod regulat, dar esti dezamagita ca nu obtii rezultatele atat de asteptate? Sau te confrunti cu durerile cauzate de intinderile musculare si asta te face sa sistezi intreaga activitate? Un lucru vreau sa-ti spun- nu renunta! Iti garantez ca problema nu sunt exercitiile in sine, ci, mai degraba, modul in care alegi sa le efectuezi.

Daca esti la prima ta tentativa de a te apuca de fitness, nu  ma indoiesc ca faci, daca nu toate, macar cateva dintre greselile pe care urmeaza sa ti le spun. Aceste greseli nu fac decat sa te impiedice sa obtii rezultatele dorite in timp util. Greseile pe care urmeaza sa ti le prezint sunt atentionate de catre specialisti cu experienta in terapia fizica si fitness.

Evita sa mai faci aceste greseli in rutina de fitness

Daca faci oricare dintre greselile de mai jos si alegi sa persisti in ele, atunci, mai bine, nu le mai face deloc. Pentru ca nu faci decat sa-ti compromiti intreg efortul. In functie de tipurile de exercitii de fitness, iti voi prezenta si cateva dintre cele mai frecvente greseli facute de incepatori si nu numai.

Greseli in exercitiile de tip cardio

1. Nu mai sta cocosat de spate!

Mi s-a intamplat de multe ori, la sala, sa vad persoane care, pur si simplu, atarna pe aparate. Cel mai des atunci cand exerseara pe stepper sau fac ora de bicicleta. Ii vad stand cocarjati si aplecati deasupra aparatelor. Cand faci asta, adica atunci cand nu-ti tii coloana dreapta, aceasta nu mai are forta de suport si obosesti foarte usor. De aceea, intotdeauna ai grija de postura ta. Spatele drept, sa poti respira cu usurinta si pentru a avea echilibru!

2. Ori citim, ori facem exercitii?

Daca folosesti unul dintre aparatele care iti lasa mainile libere, nu alege sa faci altceva cu ele! Permite-ti sa te concentrezi numai asupra ceea ce alegi sa faci prioritar. In cazul de fata, fiind vorba despre exercitiile fizice.

Greseli in exercitiile de forta

3. Unde te grabesti asa? Renunta la miscari prea rapide:

Daca alegi sa faci exercitii de forta, nu te grabi. Doar pentru ca ridici greutatile intr-un ritm nebun, asta nu inseamna ca rezultatele vor fi imediate! Tot ce vei obtine este o tensiune arteriala crescuta si, odata cu asta, vei favoriza si aparitia injuriilor la nivelul articulatiilor.

Reteta unui exercitiu de forta facut ca la carte este urmatoarea: atunci cand executi miscarea de ridicare, ai grija sa expiri de doua ori, dupa care tine-ti respiratia pana la sfarsitul contractiei, iar in final inspira pana numeri la patru.

Greseli  in exercitiile de flexibilitate

4. Cine te-a pus sa faci intinderi inainte de incalzire, nu te-a invatat bine!

Daca alegi sa efectuezi intinderea de muschi inainte sa apuci macar sa faci incalzirea, nu procedezi deloc cum trebuie! Facand aceasta greseala te expui riscului de a avea de-a face cu intenderi sau rupturi musculare. Tine minte! Intotdeauna exercitiile de intindere se efectueaza abia dupa ce ai incheiat programul intreg de exercitii.

Aparitia rutinei

5. Daca uiti s-o iei ca pe o distractie, ai pierdut din start!

Daca incepi sa faci exercitii de fitness, doar pentru ca te simti obligat, mai bine mai asteapta putin, pana gasesti motivul real pentru care alegi sa faci aceste exercitii. Exercitiile de fitness le faci intotdeauna pentru tine, nu din obligatie fata de altcineva sau de societate. Trebuie sa le faci gandindu-te ca iti ajuta tie si numai tie si trebuie sa le privesti ca pe o joaca de oameni mari, nu ca pe o corvoada zilnica. Pentru un plus de distractie, cheama pe cineva sa te acompanieze.

6. Nu te lasa prins in rutina!

Daca alegi sa faci exercitiile de fitness acasa si nu la sala, eventual acompaniat de un trainer, atunci ai mare grija sa nu ajungi sa te plictisesti! Diversifica grupa de exercitii de la o zi la alta. In primul rand, pentru a elimina riscul rutinei si, in al doilea rand, pentru a te bucura de rezultate eficiente. Spun asta pentru ca repetand aceeasi grupa de exercitii, nu faci decat sa lucrezi aceiasi muschi, care in timp devin eficienti si ajung sa arda prea putine calorii.

7. Renunta la pretentia rezultatelor imediate!

Multi dintre prietenii mei care se apuca de sport, se plang la putin timp dupa ca rezultatele spectaculoase la care sperau se lasa foarte mult asteptate. De-ar fi asa usor, probabil ca n-ar mai exista problem superponderalitatii in lume! Daca iti doresti rezultate de durata, ai nevoie de foarte multa rabdare si dedicare. Asta presupune un total de cel putin patru ore de activitate pe saptamana.

Acestea sunt numai cateva dintre greselile des intalnite in randul incepatorilor de exercitii de fitness. Sper ca acest articol sa va fie de folos si sa tineti cont de ceea ce v-am spus, ca va spun cu drag.

Inainte sa inchei! Era cat pe ce sa uit! Pentru rezultate ceva mai rapide, sa stiti ca nu e suficient sa va obositi la sala, daca apoi dati buzna in bucatarie si faceti inspectie in intreg frigiderul. Fitnessul facut la sala, ca sa dea rezultate, pe care tu sa le mentii, trebuie sustinut de o dieta atenta, potrivita tipului tau de organism. Pentru a stii ca urmezi dieta cea mai eficienta tie, iti recomand sa faci o vizita unui medic nutritionist. Desigur, pana la aceasta vizita, nu-ti va strica cu nimic, din contra, sa urmezi o dieta bazata pe proteine.

Asta este, insa, o alta discutie, pe care poate o vom relua in viitor. Acum, pentru ca e vineri si urmeaza un weekend, va doresc sa aveti parte de zile frumoase. Iesiti afara, plimbati-va, mergeti la o terasa, numai in case nu ramaneti! Eu va salut si va asept si data viitoare aici, la mine pe blog!

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here