In momentul de fata, Facebook testeaza modalitati radicale de Explore Feed, in sase tari. Asta inseamna ca oameni din 6 tari au parte de o experienta diferita de News Feed fata de a ta. Ai idee despre ce vorbesc? Daca nu, te invit sa ramai alaturi de mine pana la finalul articolului. Mai ales daca esti un utilizator constant al acestei platforme de socializare, cu un potential impresionant. 

Pe scurt, este vorba despre faptul ca cei de la Facebook testeaza in momentul acesta un algoritm care schimba intru-totul feed-ul cu care ne-am obisnuit cu totii. Tarile in care se aplica acest nou algoritm sunt Slovacia, Sri Lanka, Serbia, Bolivia, Guatemala si Cambodia. 

Ce schimbari majore aduce acest nou algoritm Facebook?

Intr-o fraza scurta, ideea principala suna cam asa: posturile care vin din partea paginilor de brand/ companie/ revista s.a.m.d vor fi mutate din clasicul News Feed in Explore Feed. Cei care folosesc Instagram, probabil ca s-au luminat la fata, imaginandu-si ca acest nou Feed Facebook va avea ceva de-a face cu cel de pe cealalta platforma de socializare populara. Gresit! Cele doua concepte nu au nimic in comun.

In cazul Facebook, implementarea Explore Feed-ului presupune disparitia postarilor venite din partea paginilor dedicate. Asta inseamna ca, odata ce te-ai logat pe Facebook, tot ceea ce vei vedea in News Feed-ul tau vor fi postarile prietenilor si reclamele platite.

Pentru a putea vedea postarile paginilor carora le-ai dat Follow, va trebui sa intrii in noua sectiune de Explore Feed. Asta este tot ce se schimba din punct de vedere al interactiunii „consumator de Facebook” si platforma.

Schimbarile majore se resimt in cazul in care esti UTILIZATOR al platformei, daca detii o pagina de Facebook si te intereseaza aspecte ca reach si interactions ( likes, comments, shares).

Vor exista consecinte?

In mod evident, raspunsul este „DA, CATEGORIC!”. Dupa cum s-a putut observa si in urma testarii algoritmului in cele 6 tari, multe dintre paginile dedicate de pe Facebook au avut de-a face cu o dramatica scadere a reach-ului organic.

Si ca sa vorbim bazandu-ne pe exemple concrete, sa luam cazul a 60 dintre cele mai mari pagini de media din Slovacia. De la implementarea acestui noi algoritm Facebook, aceste pagini au inregistrat de 4 ori mai putine interactiuni. Aceleasi schimbari drastice s-au inregistrat si in Guatemala si Cambodia.

Graficul interactiunilor celor 60 dintre cele mai mari pagini de media din Slovacia, de la implementarea Explore Feed-ului

Parerea mea? Era de asteptat!

Din punctul meu de vedere, ma asteptam la astfel de mutari strategice din partea Facebook-ului. E firesc si, daca e sa fim onesti, este the right thing to do. 

Pana acum, Zuckerberg, practic, a dovedit potentialul platformei pe care a dezvoltat-o. Ne-a lasat s-o „testam”, punandu-ne la indemana mai toate features-urile in mod gratuit, iar acum nu face decat sa ceara ceea ce i se cuvine. Vrei ca posturile paginii tale dedicate sa apara in News Feed-ul instant? Atunci, trebuie sa platesti. E cat se poate de corect, daca ma intrebi pe mine.

Acum ne vom da seama cat de importanta este, de fapt, calitatea contentului paginii noastre. Pentru ca numai un content de calitate, va determina followerii sa te caute in continuare, atata timp cat nu le vei mai aparea indiferent de in News Feed.

Concluzia finala? Conturile in bani ale lui Zuckerberg vor fi si mai mari decat sunt deja, contentul de calitate va razbate si va ramane cautat, publicul consumator (utilizatorul de rand) se va bucura de un News Feed curat, fara umplutura inutila si om mai vedea!

Tu ce parere ai? Te invit in sectiunea de comentarii sa dezbatem acest subiect. 

Daca ti-a placut articolul da-mi un

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here