Cu totii ne dorim sa avem grija de silueta noastra. Vrem sa aratam incredibil de bine in toate cele 365 de zile ale anului. Din nefericire, insa, pe timp de vara, multi dintre viteji abandoneaza cursa, invocand diverse motive.

Silueta, pe partea cealalta, nu tine cont de anotimp.Asta inseamna ca  nu poti sa iti tot amani antrenamentul, invocand temperaturile mult prea ridicate. Si pe timp de vara trebuie sa ai grija de corpul tau! Desigur, nu inseamna ca trebuie sa faci miscare in acelasi mod in care faci in lunile racoroase. Tot ce trebuie tu sa faci este sa iei cateva masuri de siguranta.



Despre asta vom vorbi astazi. Despre cum putem face sport vara, fara a ne pune in pericol sanatatea.

Faci sport vara? Afla cum poti sa pacalesti canicula

Multi dintre cei care aleg sa se mentina in forma, prefera activitatile in aer liber. Pe timp de vara, un astfel de antrenament devine dificil, din cauza temperaturilor crescute din termometre. Pentru ca n-as vrea ca asta sa te opreasca din a mai avea grija de corpul tau, am facut un mic research si am gasit cateva rezolvari, prin care sa impiedici gradele ridicate ale verii sa-ti afecteze programul de antrenamente.  Sa le luam pe rand!

  1. Lasa soarele sa-ti seteze orele de antrenament

Sunt unele zile din vara, cand canicula este pur si simplu greu de suportat. De aceea, daca faci antrenamente vara este bine ca intotdeauna sa stii prognoza meteo.

In astfel de zile toride, incearca sa-ti stabileste orele de antrenament ceva mai devreme decat de obicei. Numai asa reusesti sa-ti mentii programul de antrenamente neafectat de temperaturile ridicate ale zilelor de vara.

2.  Nu spune “NU” sporturilor de interior

Dau dreptate oricui spune ca e mult mai placut sa poti juca volei in aer liber sau badmington. Dar in acelasi timp, sunt genul de persoana care, intotdeauna, pune sanatatea inainte. De aceea, te sfatuiesc ca pe timp de vara sa nu pierzi din vedere si optiunea sporturilor de interior– basket, inot, aerobic, volei s.a.

3. Hai sa alergam prin ploaie!

Toata lumea se fereste de ploaie! Eu te provoc sa nu o mai faci. Cel putin, nu in zilele de vara! Cand vezi ca incepe cate o ploicica de dupa-amiaza, profita de ocazie, ia-ti sneakersii de jogging si da o tura in parc. Va fi o experienta extraordinara, inedita si racoritoare.

Pentru a evita problemele de sanatate, imediat ce te intorci de la alergat, fa un dus caldut, schimbati hainele si usuca-ti bine de tot parul. Repeta experienta in fiecare zi cu ploaie de vara.

4. Pur si simplu, joaca-te!

Cand eram mici, nu conta cat de cald era afara, noi ne jucam cat era ziua de lunga. Poti face asta si astazi, astfel inlocuindu-ti ora de antrenament obisnuita.

Ia-i pe cei mici sau ia-ti prieteni si dati fuga intr-un parc sau la padure, unde sa faceti un picnic si sa va jucati in natura. Este cel mai placut mod prin care iti poti antrena muschii.

5. Daca nu suporti deloc caldura, fa sport noaptea!

Pentru ca trebuie sa intelegi ca vara chiar nu ai scuze sa renunti la sport, o s-o spun si pe asta! Chiar nu suporti caldura din timpul zilei? Nici macar seara nu este indeajuns de racoroasa pentru tine? Atunci, te asigur ca noaptea este momentul perfect pentru tine sa mergi cu bicicleta, sa faci jogging, sa mergi cu rolele sau sa joci o partida lunga de tenis.

Pe timp de noapte nu vei simti deloc impedimentele caldurii. Te asigur!

6. Fa-ti abonament la water park

Probabil ca aceasta optiune iti va surade cel mai mult, la fel ca si in cazul majoritatii.

Cine spune ca nu poti avea grija de silueta ta distrandu-te? Eu te asigur ca poti. Nu ai timp sa mergi la mare? Nicio problema! Mergi la waterpark, inoata cat de mult poti si poti fi multumit de tine, pentru ca tocmai ai facut cel mai puternic antrenament corporal.

Pentru cei care nu stiau deja, trebuie mentionat faptul ca inotul se numara printre putinele sporturi, care iti pune in miscare toti muchii.

3 trucuri care ar putea sa te ajute

1. Bea multa apa

Cand faci sport vara, hidratarea este vitala! Expertii recomanda ca inainte cu 20 de minute de a incepe antrenamentul, sa bei circa 200 de mililitri de apa. De asemenea, in timpul antrenamentului se recomanda ca odata la 15 minute sa bei alti 200 de mililitri de apa. 

Un fapt inedit este faptul ca dupa antrenament, specialistii iti     recomanda sa consumi o bere rece. Aparent, aceasta este mult mai hidratanta pentru organism.

2. Nu indeparta gustarile sarate

Cu siguranta, te gandesti ca sarea este cea care iti face sete, lucru care nu are sens pentru tine in contextul in care vorbim de antrenamente fizice. Gustarile sarate, insa, chiar iti sunt necesare!

Prin transpiratie reusim sa eliminam si saruri cum ar fi sodiu si magneziu. Apa eliminata se inlocuieste imediat pentru ca ai grija sa te hidratezi, dar cum ramane cu sarurile? Tocmai de aceea, imediat dupa antrenamente serveste o gustare. Iti recomand un iaurt fara grasimi, in care poti adauga o mana de seminte de dovleac sau o banana si o mana de seminte sarate.

3. Inainte de jogging, fa un dus rece

Acesta este un truc care o sa-ti fie de folos toata vara. Inainte sa iesi in caldura toropitoare de afara, fa un dus rece si bea ceva tinut la frigider. Astfel reusesti sa combati efectele molesitoare ale caldurii de afara si iti poti respecta programul de antrenament prestabilit.

In concluzie, cine spune ca vara nu poti face sport, se inseala amarnic ori este prea lenes. Sunt numeroase modalitati prin care poti in continuare sa faci miscare si vara. Tot ce trebuie este sa-ti doresti acest lucru!

Asa ca, profita de sfaturile pe care ti le-am dat mai sus si ai grija de silueta ta, asa cum meriti. Alege sa ai un corp sanatos si frumos!

Daca ti-a placut articolul da-mi un

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here