Dieta cu proteine- dieta care se urmeaza cel mai usor

Cand auzi despre o dieta despre care se spune ca ar fi foarte usor de tinut, ridici sceptic dintr-o spranceana si treci mai departe. Ei bine, astazi iti vei schimba radical parerea, pentru ca iti prezint dieta cu proteine, o dieta care te ajuta sa slabesti in mod sanatos si nu-ti da batai de cap!

Dieta cu proteine este cel mai de incredere aliat in lupta impotriva kilogramelor in plus. Asta pentru ca nu te obliga la un regim de infometarea, asa cum fac multe alte diete pe care ti le soptesc prietenii, le citesti pe net s.a.m.d. Sa-ti spun un lucru care te va convinge numaidecat: tinuta pe o perioada scurta de timp,  aceasta dieta reuseste sa-ti remodeleze silueta intr-un mod 100% sanatos, lipsit de riscuri.

Dieta cu proteine dieta care se urmeaza cel mai usor

Tine minte! Aceasta este o dieta pe termen scurt, adica se tine pe perioade scurte de timp. Altfel, tinuta pe termen lung, dieta cu proteine ajunge sa provoace carente de vitamine si minerale, reusind astfel sa favorizeze un mediu prielnic acumularii de reziduuri in intestine, pentru ca digestia va fi ingreunata. In meniul zilnic propus de dieta cu proteine trebuie sa existe echilibru, acesta fiind compus din fructe si legume, alimente cu fibre, proteine, lipide si glucide.



Un raport caloric sanatos ar fi urmatorul: 50%-55% glucide (hidrati de carbon), 30%-35% grasimi si 12%-15% (maximum 20%) proteine.

Alimente potrivite acestei diete

Inainte sa incepi dieta cu proteine, trebuie sa te documentezi putin, pentru a afla toate detaliile despre ea. Ca de exemplu, este vital sa stii ca doza zilnica de proteine difera de la barbati la femei. La barbati se recomanda o doza zilnica de 56 grame/ zi proteine, iar in cazul femeilor doza este de 46 grame/ zi de proteine.

Alimente potrivite acestei diete

Acestea sunt 15 dintre alimentele cele mai bogate in substante nutritive, care iti sunt alimente de baza intr-o dieta bazata pe proteine: oua, carne de peste, carne de pui, fasole, mazare, soia, linte, nuci, seminte, lapte si iaurt cu un continut scazut de grasimi si untul de arahide.

Aceste alimente se pot consuma cu moderatie, altfel, risti sa-ti cresti atat nivelul colesterolului din corp, cat si grasimile. De asemnea, prepararea acestor alimente propuse in aceasta dieta trebuie facuta corect, niciodata prajite! Iti recomand sa le prepari prin fierbere sau coacere la cuptor.

“Legile” dietei cu proteine

In timpul acestei diete cu proteine se recomanda ca zilnic, in meniu sa adaugi surse de carbohidrati ca: fuctele, legumele, cerealele integrale, dar sa nu uiti nici de sursele de grasime sanatoase- masline verzi, uleiuri presate la rece, avocado. De asemenea, cand vine vorba de produsele de natura animala, cauta sa-ti tragi proteinele din produse mai putin populare in randul consumatorului obisnuit- alege sa incerci pieptul de curcan, carnea de rata sau iepure s.a. In plus, am o veste buna pentru cei carora le plac fructele de mare! Acestea sunt adevaratul deliciu al dietei cu proteine.

Legile dietei cu proteine

Se recomanda sa schimbi sursa de proteine in timpul dietei. Sa-ti explic cum! Daca la inceput mergi pe carne alba- somon sau alt peste, fasole, linte- pentru a-ti completa necesarul de fibre si proteine, apoi schimba- mergi pe  carne de pui cu salate simple.

De ce ai vrea sa alegi dieta cu proteine

Dieta cu proteine este rezolvarea cea mai eficienta si benefica, atunci cand timpul este scurt, dar tu tot vrei sa dai 4 kilograme jos. In astfel de situatii, tot ce trebuie sa faci este sa cresti puuutin doza de proteine. DIn 20% proteine pe zi, creste undeva la 50% si astfel, senzatia de satietate va aparea mult mai repede, iar organismul tau va arde mult mai multa grasime.

In plus, atunci cand alegi sa urmezi dieta cu proteine, nu trebuie sa-ti mai bati capul in ceea ce priveste masa musculara. Atat iti recomand- in timpul dietei, fa cateva vizite la sala, pentru a-ti tonifia muschii.

Cui ii este recomandata dieta cu proteine?

Specialistii in nutritie, cei care sunt in masura sa recomanda dietele, spun ca ne intalnim cu  patru tipologii de oameni, care au nevoie de dieta cu proteine. Sa vedem care sunt acestea!

Cui ii este recomandata dieta cu proteine

  1. Celor care fac sport de performanta, culturistilor

Este un lucru deja stiut- sportivii de performanta si cei care fac antrenamente fizice, intense, zilnic au nevoie de sustinere, pentru a-si putea mentine si reconstrui musculatura. Si in cazul in care nu stiai, afla ca proteinele sunt surse importante de aminoacizi, care, la randul lor, sunt benefici pentru ca stimuleaza refacerea muschilor.

  1. Persoanelor care isi doresc sa slabeasca

Evident ca se recomanda si lor, doar este o dieta! Studiile au aratat ca un aport ridicat de calorii provenit din proteine are un efect uimitor- iti reduce senzatia de foame si iti confera satietate pentru un timp indelungat. In plus, astfel iti stabilizezi si nivelul de zahar din sange si, dupa toate astea, reusesti sa slabesti sanatos.

  1. Persoanelor cu alimentatie saraca in nutrienti

Cei care si-au obisnuit organismul cu un meniu dezechilibrat care contine numai paine, paste, chipsuri, dulciuri si alte bazaconii, dieta in proteine le este super benefica. Se recomanda o dieta in proteine baza pe oua, peste si carne slaba!

  1. Persoanelor aflate la varsta a doua

Odata ce ai depasit pragul de 50 de ani, adaosul de proteine in dieta ta zilnica este mai mult decat necesar. Sa-ti explic si de ce. Odata cu inaintarea in varsta, cu trecerea anilor, se intampla un fenomen imposibil de evitat- incepi sa pierzi masa musculara. De aceea, o dieta cu proteine este tot ce iti este necesar. Consuma carne rosie, produse lactate, oua, fasole, seminte, cereale integrale, nuci si incearca si carnea de peste. Asa, te vei bucura intr-adevar de a doua ta tinerete.

Tine-ti minte si urmati dieta calculat!

Cam asta e si cu dieta cu proteine, sper sa ajute celor care au nevoie. Tine-ti minte! Este o dieta care se tine pe termen scurt, altfel, riscati sa va confruntati cu afectiuni ale sanatatii. Pana data viitoare, numai bine!

— Va salut! —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here