Vara este sezonul in care incepi sa te ingrijorezi in ceea ce priveste silueta ta. Niciodata nu pare sa ai silueta dorita, intotdeauna trebuie sa lucrezi in plus, pentru a scapa de cele cateva kilograme in plus.

Majoritatea expertilor in nutritie sunt de parerea ca ceea ce ajuta foarte mult in pierderea kilogramelor nedorite este un regim alimentar sarac in grasimi, dar bogat in carbohidrati. Astazi, insa, iti prezint o dieta care sustine exact opusul a ceea ce spune specialistii in nutritie. Este vorba despre dieta Atkins, care vine sa te convinga ca pentru a slabi trebuie sa consumi cantitati ridicate de grasime, dar scazute in carbohidrati.

Istoria dietei care a facut inconjurul lumii

Dr. Robert Atkins, a scris cartea The New Diet Revolution, carte care sta la baza dietei Atkins. Aceasta a fost scrisa in 1970, iar din  1972 a fost lansata, iar pana in prezenta a ajutat milioane de oameni sa lupte impotriva obezitatii si bolilor cardiovasculare.

Dr. Robert Atkins a sustinut ca aceasta dieta ajuta in ameliorarea si prevenirea unor probleme de sanatate serioase, cum ar fi: cefaleea, dezechilibrele nivelului de zahar din sange, intoleranta alimentara, alergiile si multe altele.

Datorita beneficiilor numeroase de care da dovada, dieta Atkins s-a bucurat de o foarte mare popularitate. Chiar revista Time Magazine a afirmat intr-un articol ca: „Dieta Atkins este cel mai popular program de slabit al tuturor timpurilor”.

Dieta Atkins are si o filosofie

Curios sa afli care este filosofia dietei Atkins? Haide s-o aflam!

Organismul uman s-a dovedit capabil sa arda grasimi si carbohidrati din care sa produca energia de care fiecare dintre noi are nevoie pentru o functionare optima. Despre carbohidratii, care vin sub forma de glucoza, se spune ca sunt prima sursa de care organismul uman se foloseste pentru a-si produce energia de care are atata nevoie. Dr. Atkins, cel responsabil pentru dieta omonima, sustine ca daca reducem in mod semnificativ cantitatea de carbohidrati, atunci organismul nostru se vede obligat sa treaca de la arderea carbohidratilor, la arderea grasimilor. Un astfel de proces poarta denumirea de lipoliza. Lipoliza are si un efect secundar, cunoscut sub numele de cetoza.

Atunci cand grasimile din organismul nostru sunt dizolvate pentru creearea de energie, prin respiratia noastra si prin urina sunt eliberate cetone. Acesta este ciclul retetei Atkins, care te ajuta sa scapi de kilogramele in plus.

Mai mult decat atat, Dr. Atkins a mai sustinut si faptul ca cetoza afecteaza in mod clar productia de insulina din corp. Astfel se previne formarea cantitatilor exagerate de grasime din organism. Odata ce organismul iti intra in cetoza, acesta se vede nevoit sa arda grasimea din organism pentru a produce energie. In acest fel, poftele pentru glucide vor disparea!

Etapele dietei minune

Dieta Atkins este un program de slabit care incadreaza 4 etape individuale. Pentru fiecare etapa a dietei este recomandat sa se consume anumite alimente. Astfel reusesti sa scazi in greutate, iar ulterior, reusesti sa-ti mentii greutatea corporala dorita.

Etapele Atkins sunt urmatoarele:

Etapa 1 INDUCTIA

Etapa 2 PIERDEREA IN GREUTATE

Etapa 3 PRE-MENTINEREA

Etapa 4 MENTINEREA GREUTATII

Fiecare etapa dureaza intre 4 zile si doua saptamana, in functie de cat de mult iti doresti sa slabesti.

Meniul Atkins

  1. Etapa INDUCTIEI:

Mic-dejun:  se serveste omleta cu rosii si sunca, avocado, mozzarela, cafea decofeinizata.

Pranz:  savurezi o salata Cezar cu pui fript (salata, oua, crutoane, parmezan, ulei de masline, mustar, usturoi, lamaie, sare si piper).

Cina: ai libertatea de a te infrupta dintr-o friptura din carne de porc/ vita/pui fara grasime, asortata cu sote de legume si salata verde cu lamaie.

Gustare: telina umpluta cu crema de branza.

  1. Etapa PIERDEREA IN GREUTATE:

Mic-dejun: 2 oua fierte, 1 rosie si 2 felii de bacon, muschi file.

Pranz: Te bucuri de o friptura din curcan cu ardei umplut cu branza si o salata verde.

Cina: o friptura delicioasa din cotlet de porc cu varza calita cu extra-piper si paine integrala.

Gustare: seminte din dovleac.

  1. Etapa PRE-MENTINERE

Mic-dejun: o clatita cu capsune, dar fara sirop sau zahar.

Pranz: pofta buna la o ciorba de fasole cu o bucatica de sunca si branza cu tortilla.

Cina: te rasfeti cu un peste fript de preferat somon sau peste oceanic, cu piure din praz si conopida, salata de ridichii si castravete.

Gustare: 2 trufe de ciocolata.

  1. Etapa de MENTINERE

Mic-dejun: 2 felii de paine, urda si o omleta cu branza (2 oua).

Pranz: ciorba din legume, salata de legume cu peste.

Cina: friptura din pui, orez/spanac cu ciuperci, salata verde cu lamaie.

Gustare: o felie de pepene galben cu suc de lime.

Cateva sfaturi practice

Specialistii in medicina si in nutritie sunt de parere ca supraponderabilitatea si obezitatea cresc riscul aparitiei bolilor de inima sau diabetului. Din fericire, insa, aceste afectiuni ale sanatatii noastre pot disparea! Asta numai si numai daca alegem un program de slabit adecvat, cum este Dieta Atkins.

In continuare, iti prezint cateva reguli, pe care daca le respecti, te vor ajuta sa obtii rezultate maxime ofertie de dieta Atkins.

  1. Inceteaza sa mai mananci cand te uiti la TV! Inlocuieste obiceiul de a manca cu ceva mai activ. Poti incerca sa faci exercitii de relaxare, sa utilizezi stepper-ul s..am.d.
  2. Alege sa iti achizitionezi un cantar digital. Cu ajutorul acestuia reusesti sa-ti calculezi: caloriile, grasimile, colesterolul, fibre, proteine, sodiu si carbohidrati.
  3. Diversifica-ti alimentatia!
  4. De acum incolo, gata cu comoditatea. Renunta sa mai iei liftul, scarile rulante.
  5. Inlocuieste snackurile obisnuite ci chips-uri din soia deoarece au un continut scazut in carbohidrati.
  6. Zilnic consuma 8 pahare cu apa. Nu inlocui cantitatea de apa cu ceai, cafea sau alte bauturi.

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 
Asta-i tot despre dieta Atkins. Pentru mai multe detalii, te invit sa te informezi de pe internet. De asemenea, inainte de a porni la drum cu regimul Atkins, te sfatuiesc sa ceri parerea unui medic nutritionist.

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here