In ultima vreme, aud si vad tot mai des oameni preocupati de silueta lor. Se vorbeste despre tonifiere, despre kilogramele in plus, despre abonamente la sala si asa mai departe. Am si eu o gramada de prieteni, care investesc bani seriosi in abonamentele la sali de fitness, care mai de care mai populare. Insa, am tot o gramada de prieteni care se plang de invizibilitatea rezultatelor. Unii dintre acestia dau vina pe lipsa unui antrenor personal, care sa le pregateasca un program de fitness eficient, personalizat.

Intr-adevar, puteti gasi o gramada de pretexte, cand tot ce trebuie sa faceti este sa va planificati singure un program de exercitii la sala. Nu este un lucru dificil deloc. Tot ce trebuie sa aveti in gand este sa va fixati un obiectiv realizabil si realist! Apoi, trebuie sa faceti un mic exercitiu de vointa- sa nu va abateti de la “regulamentul” stabilit inca de la inceput. Numai asa reusiti sa pierdeti pana la 1-2 kilograme pe saptamana.



Pentru ca stiu ca multe dintre voi vor renunta imediat ce se vor pune sa-si organizeze programul de fitness, m-am gandit sa va propun un program de fitness la sala pentru 4 saptamani. Este vorba despre un program de fitness structurat pe zile, zone ale corpului si pe tipuri de exercitii. Sa aflam care este acest program!

Program de exercitii fitness. Structura pe zile

Un program de fitness bine stabilit, care este si respectat ofera cele mai bune si rapide rezultate. Un program zilnic de 60 de minute va reusi sa faca minuni asupra siluetei voastre.
In cele ce urmeaza va prezint un program structurat pe zilele saptamanii.

Luni: Cardio si tonifierea bratelor

Fixeaza-ti prima zi de sala lunea, nu incepe niciodata un program de exercitii din mijlocul saptamanii. Este intotdeauna bine sa ai in cap ideea de program bine organizat. Asa ca, in ziua de luni, iti recomand sa incepi programul de fitness cu 5 minute de incalzire. Poti face asta fie pe bicicleta eliptica, fie pe banda de alergare. Nu te avanta! Incepe cu un ritm lent, iar dupa cele 5 minute de incalzire, mareste ritmul si pedaleaza pentru inca 10 minute. Dupa asta, repaus! Ia o pauza de relaxare timp de 5 minute.

Dupa primul “tur de forta”, e nevoie sa acorzi atentie bratelor. Si ele au nevoie de intretinere fizica! Pentru brate recomand banca Scott sau cablul. Consider ca sunt cele mai potrivite aparate de exercitiu pentru tonifierea bratelor.

In cazul in care te plangi de brate mult prea subtiri, atunci recomandate pentru tine sunt exercitiile la gantele si banca. Poti gasi exercitii diverse de acest tip pe internet.

Miercuri facem cardio si abdomene

A doua zi de sala din saptamana propun sa fie ziua de miercuri. Este recomandat, mai ales in cazul incepatorilor, ca intre zilele de antrenament sa existe intotdeana una de repaus.

Asadar, miercuri este a doua zi de antrenament si se incepe cu o rutina de incalzire, de 5 minute. Rutina de incalzire presupune, ca si in ziua de luni, exercitii pe bicicleta eliptica sau pe banda de alergare.

Dupa rutina de incalzire, ziua de miercuri este rezervata abdomenului. Daca doresti un abdomen plat ai nevoie de multa determinare si exercitii focusate asupra acestei zone. Un tip de exercitii pentru abdomen, care n-ar trebui sa lipseasca din orice program de fitness sunt abdomenele realizate cu mingea din pozitie culcat, pe o banca inclinata. Un astfel de exercitiu te ajuta sa obtii abdomenul mult dorit in numai 4 saptamani. Dupa cele 4 saptamani, insa, nu recomand incetarea exercitiilor. Pentru ca un abdomen sa ramana plat, este nevoie de exercitii de intretinere.

Desigur, rutina de miercuri poate implica orice alt tip de exercitiu pentru abdomen. Gasesti pe internet numeroase seturi de exercitii pentru abdomen si tutoriale. Il poti urma pe oricare dintre ele si, in fiecare zi de miercuri.

Vinerea e rezervata pentru cardio, posterior si picioare

Ca in orice alta zi de antrenament, si vinerea se incepe cu rutina de incalzire de 5 minute: exercitiu pe bicicleta eliptica sau exercitii pe banda de alergare.

Dupa incalzire, ziua de vineri se focuseaza pe exercitii care sa te ajute sa scapi de tesutul adipos. Vizate sunt zona soldurilor, picioarelor si a posteriorului. Pare o adevarata provocare, daca stai sa te gandesti prea mult inainte de a te pune pe treaba.

Pentru rezultate eficiente recomand ca ziua de vineri sa se concentreze in jurul urmatoarelor exercitii: aruncarea greutatilor kettlebell si genuflexiuni cu ganterele. Ca si in oricare dintre celalalte zile, te poti inspira din vastul internet pentru alte idei de exercitii pentru posterior, solduri si picioare.

La finalul antrenamentului de vineri, nu uita sa faci si 10 minute de jogging pe banda de alergare!

Ce se intampla cu silueta ta in zilele de repaus?

Daca intervine teama legata de zilele de repaus, renunta repede la ea. Doar pentru ca nu mergi la sala in zilele de marti, joi, sambata si duminica, asta nu inseamna ca vei pierde rezultatele dorite. In aceste zile, cu o dieta bine gandita, oferi muschilor relaxarea necesara. In acelasi timp, mentii si rezultatele obtinute la sala.

Mai mult decat atat, poti face in continuare miscare! Iti place sa dansezi? Atunci, seara, cand ajungi acasa, da drumul la muzica si dezlantuie-te timp de 30 de minute! Astfel, intr-un mod distractiv, dai un boost nivelului de serotonina, dar ai grija si de silueta ta.

Asta e tot! Nu-i asa ca nu pare deloc greu? Nu numai ca pare, este cu adevarat usor! Tine-te de acest program de fitness si vara asta vei avea silueta la care visezi de atata timp!

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— Spor la Antrenament —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here