Inotul este un sport destul de complex, daca nu chiar cel mai complex dintre toate, datorita faptului ca reseste sa puna in miscare toate grupurile de muschi din corpul nostru. Printre altele, inotul este un sport care poate fi practic atat de femei, cat si de barbati, dar chiar si de copii sub 10 ani! Despre el se spune ca este unul dintre sporturile nobile, care nu numai ca are beneficii asupra corpului tau, dar te ajuta sa-ti mentii si tonusul si buna dispozitie, facandu-te sa arati intotdeauna mai tanar.

Pentru ca avantajele inotului sunt multe, astazi va voi prezenta pe scurt numai cateva dintre ele. Sa vedem despre ce e vorba!

Faci mai mult cu mai putin

Cum spuneam, inotul este unul dintre cele mai complexe sporturi. Si cand spunem asta nu ne referim la faptul ca e foarte dificil sa inoti. Ne referim la faptul ca inotul este sportul care reuseste sa antraneze toti muschii corpului. De aceea, o ora de inot face cat trei ore de aerobic! Mai mult decat atat, sa alegi inotul in detrimentul orelor de aerobic este o alegere foarte inspirata – iti antrenezi musculatura cu impact minim asupra scheletuli tau osos. De ce? Simplu! Pentru ca in apa, corpul nostru devine mult mai usor. Sa-ti explic cum stau lucrurile, de fapt. Daca esti intrat in apa doar pana la brau, atunci corpul tau suporta numai 50% din greutatea sa reala. Daca intrii pana la piept, atunci corpul suporta 25-30% din greutatea sa, ca atunci cand esti scufundat pana la gat, acesta sa suporte numai 10%.

Pentru cei care se confrunta cu problema muschilor intepeniti sau articulatii dureroase, inotul este sportul lor! De asemenea, inotul este sportul cel mai recomandat pentru cei care se confrunta cu problema artritei. Acestora li se recomanda 3 tipuri de exercitii – cele care intind muschii, cele care ii intaresc si cele care provoaca efect aerobic.  Aceste tipuri de exercitii se gasesc in inot!

Inotul ajuta la cresterea tonusului si a fortei musculare

Datorita faptului ca apa are o densitate de 12 ori mai mare decat aerul in care ne desfasuram, inotul este un sport de 12 ori mai dificil decat jogging-ul in sine. Astfel, putem spune cu usurinta ca inotul este un sport al rezistentei, iar despre exercitiile de rezistenta stim ca maresc forta musculara. In acelasi timp, s-a demonstrat ca inotul reuseste sa contribuie si la intarirea rezistentei osoase.

Dupa ce perseverezi putin cu inotul, vei observa cum masa musculara a corpului ti se creioneaza frumos, cu accente in zona umerilor, a spatelui si a pieptului.

Inotul iti pastreaza inima sanatoasa

Pe langa ca-ti antreneaza si-ti tonifica muschii pieptului, tricepsilor si cvadricepsilor, inotul este sportul care stimuleaza pana si cel mai important muschi din corpul nostru. Cum adica care? Inima! Fiind un sport de tip aerobic, atunci cand inoti, organismul tau are nevoie de oxigen. De aceea, pe perioada inotului, inima ta bate tot mai tare, numai asa reusind sa pompeze repede sangele, care sa transporte oxigenul spre celulele din corp.

Astfel, inima ta debine mai mare si mult mai eficienta in pompare, ceea ce reduce considerabil posibilitatea aparitiei bolilor cardio vasculare.

Daca ai problema cu astmul, apuca-te de inot!

Pentru ca inotul este un sport de rezistenta, asa cum deja am mai spus, inseamna ca are nevoie de doi plamani puternici, care sa ofere organismului tau tot oxigenul de care are nevoie. Astfel, iti antrenezi plamanii sa fie mai puternici, ceea ce nu face decat sa te scape de simptomele neplacute ale astmului.

Daca inoti iti tii sub control greutatea

Daca te confrunti cu problema kilogramelor in plus, ia-ti gandul de la mersul la sala, de la dietele drastice si de la orele cu trainer personal. Am pentru tine o rezolvare numai mai rapida si eficienta – ore de inot!

Mult timp, s-a crezut ca inotul nu are nicio influenta asupra greutatii noastre corporale, motivandu-se ca temperatura apei este, de regula, mai mica decat temperatura corpului nostru. Astfel, se presupunea ca nu se produce efectul de termogeneza. Slava domnului ca o asemenea aberatie a fost infirmata! Pentru ca inotul este, orice ar spune oricine, sportul care te ajuta sa pierzi cel mai mare aport de calorii.

In mod evident, numarul caloriilor arse este direct proportional cu intensitatea tipului de antrenament ales si mai ales, cu stilul de inot adoptat. Ca sa facem o estimare si sa nu va las gandindu-va, in medie, 10 minute de inot pe spate te ajuta sa arzi pana la 80 calorii. Iar inotul liber te ajuta sa scapi de 100 calorii, in vreme ce stilul flture arde pana la 150 calorii in numai 10 minute!

Te mentine tanar mai mult timp!

Cercetatorii de la Universitatea din Carolina de Sud au efectuat mai multe studii pe perioada a 32 de ani. Acest studiu a implicat 40547 barbati, cu varste cuprinse intre 20 si 90 de ani. Astfel, s-a descoperit ca cei care au ales inotul ca activitate regulata au prezentat o rata a mortalitatii mai mica cu 50%, spre deosebire de cei care  nu au practicat inotul in mod regulat si au ales jogging-ul in schimb! Rezultatele acestor studii se aplica in oricare dintre cazuri – fie ca vorbim despre femei, fie ca vorbim despre barbati.

Acum, daca tot am aflat atat de multe lucruri noi despre acest sport atat de laudat, nu pot decat sa-l laud si eu, la randul meu! Inotul mi se pare unul dintre cele mai elegante sporturi, pe care il gasesc potrivit absolut oricarei persoane, indiferent de sex sau categorie de varsta. Mi se pare incredibil ca este singurul sport recomandat copiilor mici. Repet – este recomandat! Oferindu-i copilului tau sansa de a merge la cursuri de inot, urmate de antrenament la bazin, ii oferi sansa unui trai sanatos si unui fizic superb, bine proportionat.

Ce-as mai putea spune? Decat ca va recomand tuturor sa inotati ori de cate ori aveti ocazia. Si daca nu stiti sa inotati, pune-ti mana si invatati! Este un sport absolut necesar, care te pune in armonie cu propriul organism.

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here