Cred ca toti ne dorim sa avem o postura cat mai corecta. Iar postura noastra ne este afectata de starea coloanei vertebrale. Daca ai un stil de viata sanatos si ai grija de corpul tau, vei avea o coloana vertebrala mobila, care sa nu-ti dea batai de cap.

De aceea, pentru o postura cu adevarat impunatoare, trebuie sa-ti dezvalui secretul celor 5 exercitii, care ajuta la intinderea coloanei vertebrale, dar si a intregului spate in ansamblu.

Asadar, haideti sa nu mai lungim vorba si sa vedem care sunt cele 7 exercitii minune pentru o coloana vertebrala regala.

7 exercitii care te ajuta sa ai o postura sanatoasa si dreapta

Urmatoarea lista iti prezinta exercitii simple, pe care sa le poti face oriunde si oricand, fara a avea nevoie de aparatura speciala. Facand constant aceasta serie de exercitii, timp de 20 de minute, de 3 ori pe saptamana, vei vedea schimbari reale asupra coloanei tale. Aceasta se va indrepta si, in acelasi timp, vei simti o scadere a durerilor de spate si a senzatiei de oboseala.

Sa vedem, asadar, care sunt cele 5 exercitii care te ajuta sa stai drept.

1.Pozitia copilului

Primul exercitiu pe care ti-l propun este, de fapt, un exercitiu de relaxare. Sa-ti spun ce trebuie sa faci! Intinde-ti salteaua si aseaza-te. In timp ce expiri, incearca sa-ti cobori lent posteriorul pe picioare. In acelasi timp, trebuie sa te apleci in fata cu bratele cat mai intinse.

Nu uita sa respiri incet, linistit si sa-ti mentii capul cat mai relaxat.

2. Extensia pisicii

Ceea ce obtii prin realizarea acestui exercitiu este o mai buna mobilitate a coloanei vertebrale. Prin pozitia de aplecare, acest exercitiu iti cere sa stai sustinut in maini si picioare.

Incepe sa inspiri, in timp ce impingi bazinul tot mai jos si capul tot mai sus. Pe perioada expiratiei, schimba sensul si adu capul in jos, tinand barbia la piept si ridica bazinul.

3. Pozitia arborelui

Pozitia arborelui este un exercitiu din practica Yoga, care ajuta foarte mult in dezvoltarea echilibrului.

In pozitia initiala, te afli in picioare, tinandu-ti picioarele usor distantate de latimea umerilor.

Apoi, in timp ce inspiri, ridica-ti mainile sus, insa trage de ele, precum te-ar ridicat cineva. Mentine pozitia apasat, timp de 10-20 secunde.

4. Masa echilibrata

Efectuarea acestui tip de exercitiu te ajuta sa-ti consolidezi dezvoltarea corpului si a echilibrului, in acelasi timp.

In pozitia initiala, trebuie sa fii pe toate cele patru membre.

In timpul inspiratiei ti se recomanda sa intinzi piciorul drept inapoi, cu genunchiul cat se poate de drept. Apoi, se ridica si bratul stang inainte. Mentine pozitia cat mai drept posibil, timp de 10 – 20 de secunde. Apoi, schimba mana si piciorul, alternand continuu.

5. Pozitia de tractiune

Efectuarea acestui tip de exercitiu te ajuta sa-ti intinzi coloana vertebrala. Pozitia de pornire presupune sa stai in picioare. Inspira adanc, iar pe expiratie coboara-te incet, pana jos, indoindu-ti genunchii. Revino in pozitia initiala, incet de tot. Capul trebuie sa se ridice ultimul.

6. Pozitia rasucirii la podea

Prin pozitia rasucirii la podea efectuezi un exercitiu care ajuta foarte mult la intinderea coloanei vertebralei.

Aseaza-te pe spate si intoarce picioarele indoite intr-o parte , in vreme ce mainile ti le duci in cealalta parte. Ridica-ti genunchii indoiti doar putin in aer.

7. Plansa dinamica

De asemenea, plansa dinamica este un exercitiu special gandit pentru intinderea coloanei vertebrale. In pozitia initiala, sprijina-te in maini, stand si pe varfurile picioarelor. Dupa ce mentii aceasta pozitie timp de cateva secunde, ridica-ti bazinul tot mai sus.

Timpul de mentinere a pozitiei recomandat este de 10 – 20 secunde.

Indicatii de siguranta!!!

  • Pentru a nu avea de-a face cu intinderi ale muschilor, te sfatuiesc sa executi exercitii de mai sus usor, incet si cu control total asupra miscarii.
  • In cazul in care vreuna dintre pozitii iti ridica dificultati, te sfatuiesc sa nu te fortezi si sa nu pui presiune asupra trupului tau.
  • In cazul cel mai rau, daca te confrunti cu durere ascutita, opreste antrenamentul imediat!

Acestea fiind spuse, sper ca aceasta lista de 7 exercitii pentru postura sa-ti fie de folos. In cazul in care urmezi acest antrenament, te rog, revino si povesteste-ne despre rezultatele tale. Sectiunea de comentarii iti sta la dispozitie oricand. Ne citim din nou vineri. Pana atunci, numai bine!

 

 

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here