Chiar daca prea putini dam atentia de care este nevoie vitaminelor si mineralelor, unele dintre ele sunt esentiale pentru mentinerea unui echilibru atat fizic, cat si mental.

Astazi, m-am hotarat sa va vorbesc despre nutrientii-cheie pentru sanatatea mentala a noastra. Altfel spus, vom discuta despre alimentele care ajuta la imbunatatirea starii de spirit. Despre alimentele care ne ajuta sa reducem starea de anxietate si depresie.


Creierul nostru, pentru a fi in echilibru, are nevoie ca noi sa avem o buna dispozitie. Iar buna noastra dispozitie depinde, in mare parte si de vitaminele si mineralele din organismul nostru. Magneziul, calciul, cromul, fierul, vitamina B6 si B9 sunt numai cateva exemple de astfel de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea unei bune functii a creirului nostru.

Asadar, fara sa ne mai lungim la  vorba, zic sa trecem direct la subiect!

Cromul nu trebuie sa iti lipseasca

Cromul este un mineral despre care oamenii de stiinta de la Centrul Medical din cadrul Universitatii Duke spun ca are efecte semnificative in cazul celor care au de-a face cu depresia atipica.

S-a efectuat chiar si un studiu care sa sustina acest lucru. 10 subiecti au fost supusi unui curs de 8 saptamani in care li s-a administrat crom. Dupa cele 8 saptamani, 7 din cei 10 au prezentat o imbunatatire simtitoare in ceea ce priveste simptomele de depresie.

Cromul ajuta la amplificarea si stabilizarea bunei dispozitii. In acelasi timp regleaza metabolismul si insulina.

Acest mineral il intalnesti in alimente ca: ciuperci, broccoli, cartofi, cereale integrale fara gluten, fasole verde, rosii, piper, salata verde.

Vitamina B6 iti este un aliat de incredere!

Pentru cine nu stia deja, trebuie mentionat faptul ca toate vitaminele din complexul B sunt importante pentru aportul nostru de energie. Rolul acestor vitamine este de a transforma alimentele in glucoza. Glucoza, apoi, este folosita drept sursa de energie.

Atunci cand te confrunti cu un deficit de vitamina B incepi sa te confrunti cu probleme de somn, anxietate si anemie. Simptomele care iti dau de inteles ca ai deficit de vitamina B sunt: slabiciune musculara, nervozitate, iritabilitate, depresie, probleme de concentrare si pierderi de memorie pe termen scurt.

De asemenea, vitaminele B sunt esentiale si pentru o buna functionare a creierului. La acest nivel, vitamina B este responsabila pentru producerea neurotransmitatorilor esentiali- serotonina si norepinefrina. Acestea influenteaza starea de spirit si nivelul de melatonina, care este hormonul ce regleaza somnul.

Poti gasi vitamina B in semintele de floarea-soarelui, in tonul salbatic, in ficatul de vita, in somon, cartofi, spanac si banane.

Magneziul

Cu totii stim ca magneziul este unul dintre mineralele majore. Acesta este implicat in sute de reactii din corpul nostru. In primul rand, magneziul este cel care regleaza zincul si cuprul. Acestea doua sunt alte minerale a caror carenta te face sa te confrunti cu numeroase probleme emotionale.

Asadar, magneziul este foarte important pentru functia sistemului nervos. Daca ai deficit de magneziu te confrunti cu anxietate, iritabilitate, oboseala, confuzie, constipatie si insomnii.

Magneziul il gasesti in banane, laptele de migdale sau caju. Atat migdalele, cat si cajuul sunt doua tipuri de nuci cu un continut bogat in magneziu.

Alte surse bogate de magneziu sunt semintele de dovleac, de susan si de floarea-soarelui. De asemenea, gasesti o doza buna de magneziu si in spanac, fasole si quinoa.

Calciu

Este foarte important pentru sanatatea nervilor, hormonilor si oaselor sa mentii un nivel optim de calciu in corp.

Calciul ti-l tragi din lapte crup, tofu, seminte de susan, sardine, spanac si verdeturi, in general.

Fier

Cei care se confrunta cu o carenta de fier, au de a face cu depresia, cu stari de apatie, oboseala si tulburari de dispozitie.

Organismului nostru ii este necesar fierul pentru o buna oxigenare a celulelor, pentru consolidarea rezistentei muschilor, pentru mentinerea nivelului de energie, dar si pentru un par sanatos si rezistent.

Fierul se gaseste in soia, linte, spanac gatit, seminte de susan, masline, fasole si ficat.

Vitamina B9

Vitamina B9 mai este cunoscuta si sub numele de acid folic si joaca un rol important in mentinerea sanatatii mentale si emotionale.

Vitamina B9 se gaseste in spanac, linte, avocado, broccoli si fasole.

Acestea sunt 6 dintre vitaminele de care organismul nostru are nevoie, pentru a ne proteja in fata starilor de depresie si anxietate. Ai grija sa oferi acestuia un aport echilibrat de vitamine si minerale, pentru a te bucura zilnic de o buna dispozitie.

Daca ti-a placut articolul da-mi un

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here