Data trecuta v-am prezentat doua dintre cele mai eficiente strategii de promovare pe Facebook. Asa cum v-am promis, astazi, in partea a II-a, descoperim impreuna altre 3 astfel de strategii. Sper ca acestea sa te ajute pentru a obtine rezultatele pe care le doresti din partea campaniilor tale. Pregatiti? Sa incepem!

Strategia # 3 trece totii clienti prin palnia de vanzare

Daca iti amintesti, in articolul precendent, iti spuneam ca un consumator are nevoie de 6 pana la 9 interactiuni pe Facebook, pentru a ajunge sa cumpere intr-un final. In mod normal, strategia vanzatorului este una simpla- vrea sa aduca oamenii pe site sau, cel putin, pe una dintre paginile site-ului, sperand ca mai departe acesta sa ia decizia de a cumpara ceva.



Dar daca esti in aria B2B sau oferi produse cu un pret mai ridicat, stii din start ca procesul de vanzare are sa fie unul mai indelungat. In astfel de situatii, este indicat sa te folosesti de Facebook pentru a duce oamenii dintr-o etapa de cumparare in alta, cu posibilitatea chiar de recomandare mai departe. Pentru a intelege mai bine despre ce vorbim, haide sa facem un mic exercitiu de imaginatie.

a. Folosim o campanie care are ca scop trimiterea oamenilor in site ( obiectiv: click catre site) ori folosim un video prin care ne prezentam si mai departe il promovam pe Facebook.

b. Dupa asta, ce putem face este sa cream un Custom Audience, care sa-i vizeze pe cei care au raspunsul primului nostru mesaj. Astfel, ii trimitem catre o alta pagina din website unde le oferi spre descarcare un ghid, un White Paper s.a.m.d. Acum, daca vrei, le poti cere emailul sau alte date de contact, in schimbul materialului de download.

c. In ce-a de-a treia etapa ii vizam tocmai pe cei care au ajuns sa descarce ceea ce ai oferit.Prin aceasta campanie noua ii trimite catre o noua pagina din site, unde vor descoperi avantajele produsului sau serviciului tau. In mod evident, cea de-a treia etapa vine si cu un incentive de cumparare/ cerere oferta.

La o prima vedere pare o schema ceva mai complicata, dar merita tot efortul. Prin crearea paginilor sugerate, prin targetarea audientelor sugerate si prin reclame, te vei bucura de un sistem automat, care va trece oamenii prin palnia de vanzare. Astfel, in mod constat vor fi generati clienti noi.

Strategia #4 : Cu ajutorul Lookalike Audience descoperi noi clienti

Lookalike Audience este o caracteristica putin cunoscuta pe care ne-o ofera Facebook-ul, iar eu unul o gasesc foarte eficienta, atunci cand este folosita cum trebuie. Folosindu-te de aceasta caracteristica a Facebook-ului, poti sa-ti creezi noi audiente de oameni pornind, de fapt, de la publicul tau tinta restrans.

Altfel spus, cu Lookalike Audience poti sa-ti gasesti cumparatori care sa semene in comportamentul de cumparere si nevoi cu cei care iti sunt deja clienti. Acest lucru se face in doua moduri. Ti le prezint in cele ce urmeaza.

In primul rand, poti crea audienta pornind de la o baza de emailurii. De exemplu, presupunem ca ai un website de ecommerce si ai reusit deja sa strangi cateva sute sau poate chiar mii de adrese de email. Pe acestea le poti incarca pe Facebook, care va cauta profilele acelor adrese. Dupa asta, te poti alege cu un numar si mai mare de audienta, care sa se asemene cu cea intitiala in interese si comportament.

A doua metoda consta in creearea unei noi audiente plecand de la interactiunea cu pagina ta sau cu site-ul tau. Altfel spus, ceri Facebook-ului sa gaseasca audienta care sa se asemene cu cei care au vizitat anumite pagini din website-ul tau.

Strategia # 5: Ce faci cand nu ai suficient trafic pe site?

Strategiile deja prezentate se adreseaza cu preponderenta celor care au un website, care la randul lui are trafic activ. In cazul in care ai un website, dar nu ai si un trafic consistent, o mare parte din ideile prezentate nu se ti se vor dovedi foarte eficiente.

Asadar, cea din urma strategie se adreseaza mai mult celor care isi bazeaza afacerea pe Facebook, fara a implica prea mult pagina de website in sine.

Tii minte ce ti-am zis mai devreme? Acum poti crea Custom Audiences! Asta inseamna ca poti sa afisezi reclamele tale si oamenilor care au interactionat cu pagina ta de Facebook.
Ca sa detaliem si mai mult, luam in calcul un exemplu fictiv.

Pe pagina ta de Facebook ai un video, care a strans un numar impresionant de vizualizari. Ei bine, acum poti sa creezi o reclama care sa ii vizeze numai pe acestia. Acesta este un feature destul de nou al Facebook-lui si ma astept sa devina din ce in ce mai utilizat si mai puternic.

Facebook-ul este un tool puternic de promovare!

In concluzie, Facebook-ul este, in continuare, unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare in mediul online. Desigur, reach-ul organic nu mai este un tool, dar in schimb, ni s-au oferit alte optiuni de promovare foarte puternice.

Personal, cred ca Facebook-ul este un instrument care, daca e folosit cum trebuie, poate sa-ti duca afacerea la urmatorul nivel. Tu profiti de ce iti ofera aceasta platforma mondiala de socializare?

Daca ti-a placut articolul da-mi un

— Incepe-ti propria campanie pe Facebook ACUM:) —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here