Metoda de promovare pe Facebook este inca un trend bine vehiculat. Cu totii suntem de acord ca este o metoda de promovare la indemana oricui, care, pe deasupra, ofera si rezultatele eficiente, atata timp cat e facuta cum trebuie.

Daca ai orice fel de afacere, atunci, in mod clar ai apelat si tu la metoda de promovare prin Facebook. Asa este, nu-i asa? Rezultatele nu se grabesc sa se observe?
Poate pentru ca raspunsul este cel mai la indemana! Il folosesti gresit! Asa cum am spus, Facebook-ul este un tool de promovare destul de utilizat la ora actuala. Asta nu inseamna automat ca este folosit si bine!



Pentru ca tu sa nu te mai lovesti de acest lucru, m-am gandit sa-ti prezint 5 dintre strategiile de promovarea platita pe Facebook, care promit sa te ajute sa-ti maresti randamentul campanilor.

Esti gata sa descoperi cheia succesului campaniilor Facebook Ads?

Strategia # 1 Te Invata Sa Te Folosesti de Retargeting!

Facebook Retargeting

Am descoperit un fapt curios, pe care vreau sa ti-l impartasesc! Stiai ca, pentru ca o persoana sa cumpere propriu-zis un produs, este nevoie ca acesta sa interactioneze, in medie, de 6 – 9 ori cu un brand? Evident, daca produsul sau serviciul in cauza este complex ori poate mai scump, numarul de interactiuni necesare creste.
Un alt obstacol ar fi faptul ca mediul online, ca si cel offline este saturat de reclame. Asta face ca atunci cand o reclama de atrage atentia si ne face sa dam click, atentia sa ne fie distrasa.

Inainte sa trecem la subiectul propriu-zis, haide sa facem un mic exercitiu de imaginatie si sa ne gandim cum procedezi cand creezi o noua campanie de marketing pe Facebook.

In mod sigur creezi un set de reclame si nu doar una singura, pentru ca, nu-i asa, testarea e mama succesului. Le lansezi, dupa care, nerabdator, le verifici din cand in cand, pentru a vedea cum merge fiecare dintre ele. De asemenea, te intereseaza sa afli si cum le poti upgrada pentru rezultate mult mai avantajoase pentru tine.

Dupa toate astea, tot ce iti ramane de facut este sa speri ca site-ul isi va face treaba transformand vizitatorii in clienti. Aici consideri ca s-a incheiat munca ta de marketer si treci la crearea urmatorului calup de Facebook Ads. Problema aici este faptul ca, in continuare, raman foarte multi bani pe masa. Cum Adica? Pai, din cele 100 de persoane aduse pe site de campaniile tale Facebook Ads, numai 10 au si cumparat. Pe langa acestia, posibil sa mai fi fost cel putin 5 care erau interesate de achizitie, dar nu au avut timpul necesar tranzactiei. Evident, pe aceste 5 persoane le-ai pierdut!

Aici, incepe strategia de retargeting on Facebook! Facebook-ul iti permite in mod facil sa creezi ad-uri pentru cei care ti-au vizitat deja site-ul. Mai mult ca sigur ai observat si tu, uneori, ca intrii pe un site, dupa care revii pe Facebook si esti bombardat cu ad-uri ale acelui site. Ti se pare ciudat? Nu este deloc! Este doar vorba de campanii de retargeting.

facebook retargeting strategy

Pentru a face si tu acelasi lucru pentru site-ul tau, tot ce trebuie sa faci este sa iti instalezi Facebook Pixel in sectiunea <Head> a site-ului tau. Dupa asta, creeaza audienta cu vizitatorii site-ului.

Pentru a face asta, dupa ce ai instalat Facebook Pixel, mergi in contul de Ad-uri, sectiunea All Tools, din care alegi Audiences/ Audiente.

Odata ajuns in categoria Audiences / Audiente, dai click pe Creare Audienta si aici, vei avea mai multe optiuni. Pentru moment, alege Website Traffic. Dupa asta, trebuie sa setezi perioada de timp, care te intereseaza pe tine. Fii atent ca perioadele ideala sunt de 30, 90 sau 180 de zile. Dupa asta, alegi un nume potrivit, ca de exemplu Vizitatori Website 30 zile.

Astfel, creezi o campanie de promovare nou, care are ca audienta numai vizitatorii de site. Asta inseamna ca investing un buget minim, poti sa reamintesti oamenilor de site-ul tau, convertind astfel mai mult trafic pe site.

Strategia # 2 Te Invata Sa Aplici Retargeting pe Anumite Pagini

Traim intr-o era a dezvoltarii tehnologice. Astfel, putem spune ca este o epoca a personalizarii in masa. Toata lumea incearca sa vanda ceva, tocmai de aceea, numai cei care vin cu mesajul potrivi la locul potrivit vor reusi sa si vanda ceva. Strategia # 1 este destul de eficienta si promite sa aduca clienti in plus, pentru un buget minim investit. Insa, daca ai mai multe produse si servicii, afla ca o poti eficientiza si mai mult. Sa-ti spun cum!

De exemplu, daca cineva viziteaza pagina serviciului de SEO de pe un anume site, asta nu inseamna ca nu este interesa si de cea a serviciului de web design.

Astfel, pentru a mari la maximum sansa de a converti clientii, trebuie sa vii cu mesaje relevante pentru pagina in cauza, pagina pe care au vizitat-o.

Aici, intervine, din nou, Facebook-ul. Ceea ce urmeaza sa-ti explic este destul de similar cu strategia anterioara. Trebuie, asadar, sa creezi o noua audienta. Va fi o audienta formata din cei care au vizitat o anumita pagina a site-ului tau. In poza alaturata poti vedea setarile exacte, pe care trebuie sa le faci.

Atat pentru astazi. In partea a doua vom discuta despre alte 3 strategii eficiente de promovare pe Facebook. Cunosti si alte metode eficiente de promovare via Facebook Ads? Te astept in comentarii, sa le discutam.

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— Va salut! —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here