Inainte de toate, La Multi Ani si un 2018 plin de impliniri si sanatate va doresc! Sunt tare curios cum ati petrecut de Sarbatori. Sper ca foarte bine, alaturi de cei dragi voua, ca si mine. Iar daca asa v-au fost zilele de Sarbatori, atunci mai mult ca sigur ati avut parte si de un ospat pe cinste.

Se stie! De Sarbatori, consumul de alimente „grele” este chiar dublu fata de restul anului. De aceea, la finalul sezonului de Sarbatori este necesar sa ne lasam stomacul, ficatul si pancreasul sa se mai si odihneasca.



Asadar, astazi vom afla ce ne recomanda nutritionistii sa facem dupa mesele copioase si descoperim si cativa pasi care ne ajuta sa ne resetam dieta.

Ce ne spun nutritionistii?

Dupa o perioada de „bogatie alimentara”, nutritionistii ne recomanda sa consumam foarte multe fructe, legume, lactate si multe, multe lichide!

“Fructele au fost neglijate in aceasta perioada si, de aceea, trebuie sa recuperam. La fel si in cazul lactatelor, care sunt lasate deoparte de Sarbatori. Astfel, sunt recomandate si supele sau ciorbele – in general, mancarurile diluate – creme de legume in general, pentru ca organismul este foarte incarcat cu grasimi si zahar de Sarbatori”, spune medicul nutritionist Ionut Ştefan. (sursa libertatea.ro)

De asemenea, dupa perioada de Sarbatori, “Se impune adoptarea unei diete bogate in fibre obtinute din cerealele integrale, legume si fructe proaspete, multa varza – cruda sau conservata, pentru ca in general toata digestia, dar mai ales ficatul si pancreasul, au fost supuse unui cumul de factori care i-au ingreunat functionarea”, a mai adaugat specialistul in nutritie.

Afla cum iti redresezi dieta in 5 pasi simpli

Asa cum iti spuneam la inceputul articolului, dupa sfaturile nutritionistilor, iti voi dezvalui si 5 pasi simpli prin care iti poti reseta dieta dupa Sarbatori. Sa incepem!

  1. Revino la programul tau normal de alimentatie

Dupa Sarbatori, multe persoane fac greseala de a incepe o dieta extrema. Mananca mai deloc si asteapta sa se intample minunea! Pe langa ca nu este deloc o metoda sanatoasa si responsabila de a te repune in forma dupa Sarbatori, faptul ca sari peste mese nu face decat sa te predispuna la pastrarea acelor grasimi acumulate in perioada de iarna.

Asadar, mananca regulat, de trei ori pe zi!

2. Reconfigureaza proportiile

Nu trebuie sa reduci drastic numarul de calorii pe care le consumi. Trebuie doar sa adopti o tactica smart. Incearca sa-ti concentrezi mesele principale pe preparate din legume, care nu au amidon si carne slaba.

 

3. Ofera-i organismului tau mai mult potasiu

Potasiul ajuta muschii si nervii sa functioneze corespunzator. Mai mult decat atat, ajuta si in reglarea tensiunii arteriale si a nivelului de pH din corpul tau si actioneaza ca un diuretic natural.

Asadar, consuma cat mai multe surse de potasiu. Astfel, te vei elibera de starea de balonare si te vei simti mult mai usoara si mai bine.

Produsele cele mai bogate in potasiu sunt: fasolea, spanacul, varza de Bruxelles, cartofii dulci, rosiile, avocado, somonul si ciupercile.

4. Dupa Sarbatori, bea doar apa si nimic altceva!

Dupa ce trece perioada meselor copioase de Sarbatori, recomandat este ca la nivel de lichide sa consumi apa si doar apa, nimic altceva!

Despre apa se stie ca pastreaza metabolismul intr-o forma optima si, in acelasi timp, reduce pofta de mancare.

De asemenea, consumand apa multa elimini si excesul de sodiu, ceea ce te ajuta sa scapi de balonare.

5. Creste si intensifica activitatea fizica

O buna modalitate prin care reusesti sa te simti mai usoara dupa o masa copioasa este sa „arzi” cat mai rapid glicogenul, carbohidratii pe care corpul tau ii stocheaza.

Asa ca, pentru a arde glicogenul, tot ce trebuie sa faci este sa iti pui muschii in miscare si sa iti mentii un ritm cardiac intens. Pentru asta poti face multe lucruri: de la un mers vioi pe strada, pana la o ora de Zumba sau aerobic.

Tine minte! Chiar si o crestere mica in ceea ce priveste activitatea fizice contribuie foarte mult la bunastarea ta si a organismului tau de dupa Craciun. Chiar si sa urci pe scari in loc sa iei liftul sau sa dansezi in sufrageria ta pot fi modalitati foarte bune de a scapa rapid de caloriile in plus.

Acestea sunt micile secrete, care te repun in ritm dupa perioada de Sarbatori in care am lenevit si ne-am rasfatat cu cele mai bune preparate. Inca o data, va doresc un An Nou genial, in care fiecare sa reuseasca ce-si doreste!

Daca ti-a placut articolul da-mi un

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here