Inainte de toate, trebuie sa ne asiguram ca toata lumea stie care-i treaba cu metabolismul asta, fie el incet sau grabit! Ei bine, exista in organismul fiecaruia dintre noi un mecanism aparte, care are grija de noi sa slabim sanatos si sa ardem grasimile asimilate in exces.

Acest mecanism ultra-complex este chiar metabolismul! Unii dintre noi au noroc de un metabolism cu ardere rapida, ceea ce inseamna ca isi pot satisface toate poftele culinare, la orice ora din zi si din noapte, ca greu se lipesc kilogramele de ei. Pe partea cealalta a baricadei, din pacate, sunt cei cu un metabolism lenes, care ii lasa sa isi bata capul cu kilogramele in plus.

semne ca metabolismul tau este incetinit

Lasand tonul glumet de-o parte, trebuie constientizat faptul ca un metabolism incet poate duce la complicatii serioase de sanatate. De aceea, cercetatorii cauta intens metode prin care sa ne putem accelera metabolismul, indemnandu-l sa-si depaseasca chiar si limitele impuse de componenta genetica.


Cum iti dai seama ca ai un metabolism incet?

Ca in cazul oricarei probleme de sanatate si in acest caz exista semne, care tradeaza prezenta unui metabolism lenes si incet. Pentru ca am spus ca acesta este responsabil cu arderea grasimilor, in mod evident, primul simptom al metabolismului intarziat, cum imi place mie sa-i spun, este luarea in greutate. De mana cu acest prim semn, vine si cel de-al doilea- imposibilitatea de a pierde kilogramele luate in plus. Si asta nu e tot! Metabolismul incet iti afecteaza si pielea, deshidratand-o si facand-o sa-si piarda elasticitatea. In acelasi timp, ultimul dintre semnele unei activitati lenese a metabolismului este caderea parului.

Cum iti dai seama ca ai un metabolism incet

Dupa vesti proaste si una buna: metabolismul lenes poti usor sa-l accelerezi

Nu vreau sa va sperii cu atatea vesti mai putin vesele, asa ca m-am hotarat sa nu va tin prea mult pe jar! Cum orice problema are si o rezolvare si metabolismul incet poate fi adus pe drumul cel bun. Poti schimba ritmul de lucru al metabolismului tau numai prin schimbarea propriului stil de viata. Asta presupune asumarea unei diete pentru metabolism incet combinata, neaparat, cu un program de exercitii fizice dumnezeiesc!

Chiar specialistii in nutritie spun ca primul pas spre accelerarea metabolismului incet este adaugarea de masa musculara. Poti alege orice tip de exercitiu fizic, ca e yoga, ca-i o plimbare mai lunga, numai sa fie! Si sa fie regulat!

5 modalitati eficiente prin care iti poti accelera metabolismul

Cum iti spuneam si mai devreme, specialistii isi bat capul cu metabolismul incet de ceva timp incoace. Datorita lor exista cateva modalitati eficiente, care iti ajuta metabolismul sa se puna pe treaba. Sa-ti spun care sunt acestea.

  1. Daca mananci des, metabolismul tau trebuie sa lucreze

Chiar daca, probabil, nu-ti convine, afla ca mesele cat mai dese au un impact benefic asupra metabolismului lenes. Ori de cate ori mananci, obligi metabolismul sa-si puna motorul in functiune. Sa-ti explic cum merg lucrurile. Daca mananci de sase ori pe zi, in loc sa mananci numai de trei ori sau, si mai rau, de doua ori, asta inseamna ca metabolismul creste in capacitate. Desigur, nu vrem sa te ingrasi! De aceea, pentru o accelerare optima iti recomand sa-ti stabilesti o dieta formata din 6-8 mese mici (!!!) pe zi, la intervale de 2-3 ore.

  1. Bazeaza-ti dieta pe proteine

Proteinele sunt un aliat de nadejde atunci cand vrei sa-ti accelerezi metabolismul incet. Daca nu face sens aceasta informatie bruta, nicio problema, vine si explicatia detaliata. S-a demonstrat ca pentru procesarea proteinelor organismului nostru ii sunt necesare mai multe calorii, decat i-ar fi necesare, de exemplu, in cazul arderii de carbohidrati sau grasimi. Pe scurt, opteaza pentru mese bogate in proteine si, astfel, nu faci decat sa-ti intensifici arderea caloriilor, ceea ce  demonstreaza un metabolism deloc lenes.

Daca mananci des metabolismul tau trebuie sa lucreze

  1. Cand faci miscare, fa cardio in intervale

Inainte sa intru in detalii despre cum ajuta exercitiile cardio in intervale metabolismul sa nu mai fie atat de lenes, sa-ti spun ce reprezinta antrenamentul pe intervale. Antrenamentul pe intervale este acea forma de antrenament cardio in care ti se recomanda sa alternezi perioadele de intensitate mare cu cele de intensitate scazuta. In intervalele cu intensitate scazuta, in mod evident, nu vei arde mai multe calorii, dar iti inveti metabolismul sa apese acceleratia pentru  o perioada de timp mai indelungata.

  1. Metabolismului lenes da-i mese condimentate

Aceasta este o modalitate de accelerare a ritmului de ardere a grasimilor la indemana oricui. Dintre mancarurile picante, care chiar dau rezultate in privinta accelerarii metabolismului, le amintim pe cele condimentate cu jalapeno sau ardei iuti! Jalapeno si ardeii iuti prezinta un compus chimic denumit capsaicina. Capsaicina nu face decat sa stimuleze organismul, determinandu-l sa elibereze mai multi hormoni ai stresului, cum ar fi adrenalina. Astfel, metabolismul tau e bagat in urmatoarea viteza, crescandu-si capacitatea de ardere a caloriilor.

De asemenea, alegand sa-ti condimentezi mancarurile, pacalesti si pofta de mancare. Se stie ca tot ce este picant ajuta la scaderea poftei de mancare.

  1. Bea zilnic o ceasca/ doua de cafea

Despre cofeina numai de bine, cand vine vorba despre accelerarea metabolismului tau. In cazul in care nu stiai deja, afla ca acest mic si aromat ingredienta- cofeina este cel mai puternic stimulator din lume. Oamenii de stiinta au facut studii serioase, care au demonstrat ca o ceasca, chiar si doua, de cafea consumate zilnic sporesc metabolismul cu pana la 10% in cazul barbatilor si cu  20 – 30% in cazul femeilor.

Bea zilnic o ceasca doua de cafea

Efectul acestei accelerari dureaza timp de mai multe ore si este un ajutor incredibil in procesul de oxidare a grasimilor. Astfel, te vei bucura sa descoperi ca o cana de cafea consumata cu sfintenie zi de zi, te ajuta intr-adevar sa pierzi din greuate.

Sfatul meu este ca fiecare dimineata s-o incepi alaturi deo cana mare de cafea, iar pe cea de-a doua s-o servesti inainte de exercitiile cardio. Nu trisa! Nu ai voie frisca sau zahar.

Inainte de incheiere trebuie sa va mai amintesc un detaliu, pe care multa lume il ignora. Pentru un organism care sa functioneze perfect este, intotdeauna, nevoie de atentia ta. Ai grja si nu uita de aspectul odihnei. Un organism obosit nu va putea niciodata sa dea 100% randament! Lipsa somnului amplifica poftele si incetineste metabolismul!

Cam atat pentru astazi! Pana data viitoare…

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— AVETI GRIJA DE CORPURILE VOASTTRE! 🙂 —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here