Luna trecuta, Google a anuntat mari schimbari la nivel de AdWords. Aceste schimbari apar sub forma unui rebrand major, iar ceea ce odata era cunoscut ca AdWords se transforma in trei mari marci separate:  Google Ads, Google Marketing Platform si Google Ad Manager.

Toate acestea trei au fost discutate la Google Marketing Live, iar cei de la Keynote Innovations Marketing a intrat in detaliu cu fiecare dintre aceste schimbari, explicand scopul fiecarei dintre cele trei parti.

Sa aruncam o privire mai atenta asupra unora dintre ele.

Machine Learning intra in atentia tuturor

Machine Learning este ceea ce multi considera a fi acel ceva al Google. Joaca un rol major in ceea ce determina algoritmul de cautare, dar si in cele mai recente actualizari ale serviciului Gmail ( de exemplu- smart compose). De asemenea, a contribuit si la dezvoltarea controversatei tehnologii Google Duplex, care permite Asistentului Google sa efectueze apeluri de tip uman, cu scopul de a face rezervari si programari.

Ad-urile nu fac exceptile de la initiativele Google- Machine Learning. Insa, asta nu ar trebui sa fie o noutate pentru nimeni, caci cei de la Google au anuntat “campaniile de afisare inteligenta”acum un an.

Chiar si asa, Machine Learning anunta ultima generatie de Google Ads si ofertele de tip marketing-focused, facand posibila o personalizare a ad-urilor incredibila.

Campanii Goal-Oriented

Nu toate ad-urile sunt create la fel.

Acesta este unul dintre motivele pentru care capacitatea unui ad de a oferi valoare este foarte importanta- nu toata lumea este in cautarea aceluiasi lucru.

Acest fenomen este deja incorporat in “principiile” publice ale ad-urilor Google si in cautare, de asemenea. Si aici ne intalnim din nou cu o arie in care Machine Learning are un scop- sa afiseze anuntul potrivit pentru publicul potrivit, permitand chiar si oferirea de asistenta.

Agentii de publicitate, insa, cat si afacerile care stau in spatele lor, toti au intentii diferite, cand vine vorba de rezultat. Pentru comerciantii cu amanuntul, de exemplu, atragerea clinetilor prin “usa din fata” ar putea fi unul dintre obiectivele cheie.

Asa ca, Google, a introdus o noua modalitatea de personalizare a diferitelor tipuri de campanii- Search, Display, Shopping sau Video. Fiecre dintre acestea se invarte in jurul unui obiectiv specific din partea agentilor de publicitate.

 

Imbinarea dintre Google Analytics si Advertising

Google Analytics si Google Ads sunt doua componente extrem de valoroase. Insa, este intotdeauna necesar si la fel de important sa se masoare rentabilitatea investitiilor facute in acestea.

De aceea, de multe ori accentul este pus epe metrici. Abilitatea de a determina ce anume a cauzat conversia unui client- un ad anume, ca de exemplu- dar si “cum”si “de ce” sunt doua aspecte importante, cand vorbim despre un anunt sau o campanie finantata.

De asemenea, util este sa gasesti toate aceste informatii in acelasi loc.  Cu acest gand, cei de la Google, in loc sa divizeze informatiile de analiza si campanie in puncte diferite, au introdus Display si Video 360, prin intermediul carora se sintetizeaza ceea ce obisnuia sa fie fragmentat- vezi DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager si Audience Center.

Intregul rebranding al Google AdWords in Google Ads este programat sa intre in vigoare incepand cu 24 Iulie.

Pentru mai multe subiecte atinse la aceasta conferinta, te invit sa vizionezi asta:

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here