Fiecare barbat isi doreste sa dobandeasca un corp bine facut, care sa aiba muschi antrenati. Pentru asta, alegem sa platim abonamente la sala, sa ne petrecem parte din timpul liber tragand de fiare s.a.m.d. Ceea ce nu este deloc un lucru rau, dat fiind ca ne ajuta foarte mult si organismul. Mentinand un echilibru intre orele de fitness si cele de repaus, oferim organismului nostru un plus de sanatate.

Lucrurile devin ingrijoratoare in momentul in care, unii dintre noi, pentru ca isi doresc rezultate imediate si exagerate, uneori, apeleaza la suplimente. Cand spune suplimente, ma refer la steroizi si alte substante chimice, pe care nu o data ne-am auzit prietenii recomandu-ni-le cu foarte mare incredere.



Sfatul meu este sa te abtii de la a incerca astfel de suplimente! Mai bine mai lent, dar sigur si sanatos! Mai bine tragi de tine sa faci cateva ore in plus de sala, pe saptamana, decat sa te umfli folosindu-te de steroizi. Folosite in exces, aceste suplimente au efecte negative asupra sanatatii noastre. De exemplu, ne slabesc inima. Asa se face ca multi dintre barbatii care fac exces de steroizi se confrunta, ulterior, cu probleme cardiace, daca nu chiar cu moarte cauzata de problemele cu inima.

Un singur supliment poate fi utilizat fara teama. Asta pentru ca nu prezinta efecte negative pentru organismul nostru. Acest supliment este creatina si despre ea vom vorbi astazi.

Afla ce este creatina


Creatina este un produs de tip chimic, care se regaseste in mod natural in organismul fiecaruia dintre noi. Mai exact, creatina este regasita in muschii scheletici. Muschii scheletici sunt cei pe care ii folosim pentru a ne deplasa. Restul de creatina o gasim in inima, creier si in alte tesuturi.

Organismul nostru ne ofera jumatate din nevoia noastra de creatina. Cealalta jumatate necesara se presupune ca ne-o obtinem din produsele alimentare, pe care le consumam; in special din carne! Aviz vegetarienilor- aveti grija de nivelul vostru de creatina! Norocul vostru este ca nu sunteti obligati sa faceti compromisuri, caci puteti sa va obtineti creatina necesara pe cale artificiala.

Exista efecte adverse?

Pentru ca tocmai ce am spus mai devreme ca suplimentele de fel au un efect negativ asupra organismului nostru, gasesc ca este necesar sa raspund la aceasta intrebare!

In cazul creatinei nu avem de ce sa ne facem griji! Aceasta nu prezinta efecte negative, secundare. S-au efectuat numeroase studii, care au avut ca subiect creatina si s-a concluzionat ca suplimentarea acesteia nu are niciun fel de efect negativ. Nici asupra sistemului gastrointestinal, nici asupra celui cardiovascular, muscular, renal si nici asupra functiilor ficatului.

De ce avem nevoie de creatina si care este doza recomandata?


Creatina este necesara organismului nostru, mai ales atunci cand facem msicari rapide, repetate si puternice. Altfel spus, daca esti atlet, faci sarituri sau ridici greutati, atunci ai nevoie de creatina!
Doza zilnica recomandata, de creatina este de 5 – 10 g. Eu recomand intotdeauna sa se mearga pe varianta dozei minime de 5 g de creatina. Doza mai mare este recomandata numai in cazul in care vorbim despre o persoana super activa, care are o masa corporala mare. Chiar si asa, nu se recomanda sa se ia intreaga doza odata, ci sa se imparta in doua. Asta inseamna ca se recomanda luarea unei doze intr-un anumit moment al zilei si cealalta mai tarziu. Astfel, dai sansa organismului tau sa aiba o absorbtie optima a creatinei.

Daca iti doresti rezultatele cele mai bune, te sfatuiesc sa iei doza de creatina dupa ce termini antrenamentul la sala, nu inainte. Daca mergi pe doza mare de 10 g, atunci pot lua 5 inainte de antrenament si 5 dupa antrenament.

Tine minte un lucru, insa! Dupa ce ai luat doza de creatina, in orele imediat dupa, bea foarte multe lichide! Asta pentru ca unul dintre efectele creatinei este de a trage apa in masa musculara.

Dupa ce am consumat creatina pot spune ca…?

Eu sunt de parere ca atata timp cat avem confirmarea unor specialisti, creatina este un supliment sanatos. Nu voi sustine niciodata excesele si, in acelasi timp, nu voi sustine steroizii si celalate suplimente care forteaza organismul. Oricat de mult iti doresti o imagine dorita de doamne si domnisoare, primordial trebuie sa fie grija pentru tine si pentru sanatatea ta.

In concluzie, recomand cu incredere creatina, pentru cei care isi doresc un supliment sanatos dupa sala. Tine cont ca este un supliment aprobat chiar si de Comitetul Olimpic International. Asta inseamna ca, intr-adevar, creatina este un supliment sportiv, pe care il poti incerca ori de cate ori doresti, fara niciun pic de teama.

In continuare, insa, sunt de parere ca cel mai important este sa oferim organismului nostru toate cele necesare, pe cale naturala. Chiar daca creatina nu este daunatoare, in continuare sustin ca modul cel mai bun de administrare este pe calea regimului alimentar. Numai in cazul in care esti un vegetarian desavarsit, atunci, bine, te incurajez sa iei doza de creatina pe cale artificiala. Insa, daca nu te numeri printre vegetarieni, fa bine si ofera-i corpului tau un regim alimentar echilibrat, sanatos, bogat in toate cele neceasare.

Daca iti doresti o viata sanatoasa, plina de vitalitate si energie, alege intotdeauna echilibrul!

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— Traieste sanatos! —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here