Nu de putine ori mi-a fost dat sa intalnesc la sala, oameni care incepeau antrenamentele imediat. E o regula esentiala sa nu sari niciodata peste incalzire. Este un lucru responsabil pe care trebuie sa-l faci, pentru protectia organismului si muschilor tai. Alegand sa sari direct la exercitiile solicitante, risti sa-ti suprasoliciti muschii, ceea ce poate duce la complicatii serioase. 

Febra musculara este aproape inevitabila dupa orele de sala. Ceea ce determina febra musculara este tensiunea la care sunt supusi muschii in timpul antrenamentelor si micile rupturi din tesutul muscular.

In unele cazuri, febra musculara este si extrem de dureroasa. De aceea, astazi m-am gandit sa-ti impartasesc cateva trucuri, care te ajuta sa previi aceasta neplacere.


  1. Incalzeste-ti muschii inainte

Asa cum iti spuneam, incalzirea este esentiala! Pentru prevenirea febrei musculare, incalzirea este cel mai cunoscut truc. Mai tii minte, in timpul scolii, la orele de sport, ce spunea profesorul prima data- „Sa incepem cu incalzirea”.

Poate te intrebi de ce este atat de importanta incalzirea. E simplu! Inainte de inceperea antrenamentului, muschii tai sunt in stare de repaus, „adormiti”. Sa-i supui la un efort fizic mare si brusc, nu va face decat sa creeze soc in masa ta musculara, suprasolicitandu-i.

Alegand sa faci incalzire inainte de exercitiile propriu-zise, iti obisnuiesti muschii sa se acomodeze cu efortul. Astfel se evita suprasolicitarea acestora.

2. Maseaza-ti muschii

Dupa fiecare antrenament din sala de fitness, ideal ar fi sa ai posibilitatea sa treci si pe la un maseur. Masajul este foarte util in prevenirea febrei musculare. Prin masaj, tensiunea din muschi este eliminata. Tu te vei simti mai relaxat ca niciodata, iar a doua zi nu te vei confrunta cu dureri la nivelul muschilor.

3. O baie calda poate face minuni

Dupa ce te intorci de la sala, trebuie sa intelegi ca organismul tau tocmai ce a fost supus unui efort cu care nu este obisnuit. Asa ca, pentru a-i face un bine, cand ajungi acasa alege in locul dusului rapid sa faci o baie calduta. Daca ai, poti adauga in casa si cateva linguri de sare Epsom. Apa calda ajuta foarte mult la eliminarea tensiunii din muschi. Astfel, a doua zi nu te vei confrunta cu durerile caracteristice febrei musculare.

4. Consuma proteine si carbohidrati 

Dupa antrenament! Proteinele sunt foarte benefice, fiind cele care ajuta muschii sa se refaca dupa efortul fizic depus de tine. De aceea, atunci cand parasesti sala de fitness este intotdeauna bine sa-ti cumperi o banana pe care s-o mananci sau sa ai pregatit un shake proteic. De asemenea, de ajutor iti sunt si alimentele in carbohidrati, care contribuie la hranirea si refacerea muschilor tai.

5. Hidrateaza-te intens

Cu totii stim ca cel mai sanatos este sa consumam minimi 2 litri de apa pe zi. Atunci cand mergi la sala, cu atat mai mult trebuie sa bei apa. Asemeni alimentelor bogate in proteine, apa are un rol foarte important in refacerea muschilor expusi efortului. De aceea este esential sa te hidratezi bine de tot atat inainte de antrenament, in timpul acestuia, cat si dupa incheierea acestuia.

6. Ia o aspirina

Medicamentele antiinflamatoare sunt un ajutor de nadejde atunci cand urmeaza sa mergi la sala, unde vei depune un efort fizic prelungit.

Recomandat este sa iei o aspirina cu o ora inainte de a incepe programul de fitness. Trucul cu aspirina este recomandat in special celor care se hotarasc sa faca sport dupa o foarte lunga perioada de sedentarism.

Asadar, dca esti la inceput, ia cu o ora inainte de antrenament o aspirina. Fa acest lucru inaintea primelor 5 sedinte. Astfel, vei tine neplacerile febrei musculare la distanta.

7. Si-n ultimul rand, poti apela la unguente

Nu strica nici sa te folosesti de un unguent antiinflamator, pentru dureri musculare, intindere de ligamente s.a. Foloseste unguentul pentru masarea muschilor de cateva ori pe zi.

Poti apela la urmatoarele unguente:  Voltaren, BenGay, Fastum Gel, Lasonil, Diclosal Gel, Ketoprofen Gel sau Finalgon. Pentru mai multe informatii, poti apela la sfaturile unui farmacist.

Acestea sunt 7 dintre trucurile incercate personal, care am vazut ca ofera rezultate. Daca mai cunosti si alte trucuri de compatere a febrei musculare, te rog impartaseste-le cu noi in sectiunea de comentarii. Pana data viitoare, fa sport si ai grija de sanatatea ta!

Daca ti-a placut articolul da-mi un

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here