In majoritatea cazurilor, atunci cand urmaresc sa scape de cele cateva kilograme in plus, oamenii cauta calea mai scurta spre reusita. Cauta diete minune, cauta rutine de fitness extra-eficiente s.a.m.d. Astfel, ajung oamenii sa-si puna intrebarea- oare ce ma face sa ajung mai repede acolo unde imi doresc- o dieta sau un program de sport bine pus la punct?

Din punctul meu de vedere, cel mai bine si sanatos pentru corp si organism ar fi sa le combini pe cele doua. Insa, am aflat ca oamenii de stiinta au facut si un studiu, pentru a demonstra clar, cu argumente si dovezi evidente care este cea mai importanta dintre aceste doua parti- dieta sau programul de sport.



Asadar, haide sa aflam ce este mai important din punctul de vedere al oamenilor de stiinta- sa-ti modifici dieta sau sa devii mai activ din punct de vedere fizic?

Afla ce au descoperit oamenii de stiinta de la Universitatea Stanford

Oamenii de stiinta de la Scoala de Medicina a Universitatii Stanford au intreprins un studiu, in urma caruia au ajuns la o concluzia. Concluzia se gaseste si intr-unul din numerele publicatiei Annals of Behavioral Medicine. 

Concluzia te va surprinde, sunt convins! Oamenii de stiinta au descoperit ca niciuna dintre cele doua strategii singulare nu te va ajuta sa-ti atingi obiectivele setate. Aparent, studiul oamenilor de stiinta imi da dreptate. Pentru ca, concluzia acestuia suna cam asa: una dintre cele mai eficiente metode de modificare a obiceiurilor alimentare si pierdere a kilogramelor in plus consta in modificarea simultana atat a dietei, dar si a nivelului de activitate fizica.

In ce a constat studiul celor de la Stanford

Studiul celor de la Stanford a implicat recrutarea a 200 de participanti inactivi. Varsta acestora a fosta 45 ani + . Acesti 200 de participanti au fost impartiti ulterior, in mod aleatoriu, in patru grupuri.

Cele patru grupuri formate primeau sfaturi care tineau de nutritie si program de activitate fizica. Desigur, grupurile primeau sfaturi diferite. Sa-ti explic!

Primul grup, de exemplu, primeau sfaturi sa faca schimbari atat in privinta dietei, cat si in privinta activitatii fizice. Mai mult decata atat, li se cerea ca aceste schimbari sa fie facute simultan.

Cei din al doilea grup, primeau sfaturile usor diferit. Acestia erau sfatuiti sa inceapa intai cu schimbarile la nivel de dieta. Asta timp de 4 luni de zile, dupa care trebuiau sa inceapa schimbarile la nivel de activitate fizica.

In ceea ce priveste cel de-al treilea grup, sfaturile erau aceleasi ca in cazul grupului 2, doar ca invers. Mai intai erau sfatuiti sa inceapa cu modificarile la nivelul activitatii fizice, dupa care sa ia in calcul si schimbarile la nivel nutritional.

Si, in cele din urma, cei din al patrulea grup nu primeau tips & tricks privind activitatea fizica ori alimentatia. Acestia erau consiliati pe tema gestionarii stresului.

Ce raspuns a oferit acest studiu?

Timp de un an a durat acest studiu, tim in care cercetatorii au urmarit cu atentie participantii. Scopul? Stabilirea celei mai bune strategii prin care iti poti atinge obiectivele recomandate de specialisti: 150 de minute de sport pe saptamana, consumarea a 5-9 portii de legume si fructe in fiecare zi si mentinerea consumului de grasimi saturate la un nivel de maximum 10% din totalul hranei consumate.

Rezultatele au aratat cam asa. Exceptand grupul de control, toate celelalte grupuri au reusit sa inregistreze schimbari sanatoase in regimul alimentar.

La finalul anului de studiu, insa, un singur grup a reusit sa atinga atat obiectivele de activitate fizica, cat si cele ce tin de regimul alimentar. Este vorba despre grupul in care cele doua modificari fusesera efectuate simultan.

Asadar, rezultatele studiului realizat de cei de la Universitatea din Stanford au arata ca numai ambele schimbari facute concomitent te pot ajuta sa depasesti barierele de greutate si activitate fizica.

Daca alegi sa-ti modifici regimul alimentar si nivelul de activitate fizica in mod secvential, risti sa te focusezi foarte bine pe prima parte, ca ulterior sa-ti pierzi vointa si determinarea. Acorzand aceeasi prioritate ambelor parti, atunci ai sanse mult mai mari sa mentii obiceiurile noi deprinse timp mai indelungat. Ceeea ce este, evident, in avantajul tau!

In concluzie, care este calea cea mai eficienta?

Dieta sau Antrenamentele de Sport

„Este extraordinar de util sa incepeti cu amandouă in acelaşi timp”, a explicat Abby King, profesor in cadrul Scolii de Medicina Stanford si totodata coordonatorul acestui studiu. „Daca sunteti totusi nevoiti sa incepeti doar cu o schimbare, recomand ca prima modificare sa fie cea a activitatii fizice”, a concluzionat cercetatorul.

Daca ti-a placut articolul da-mi un

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here