Dupa multi ani de la moartea absolut sfasietoare a fetitei lor, un creator de papusi si sotia acestuia, aleg sa primeasca in casa lor o maicuta si mai multe fetite. Acestea veneau de la un orfelinat de curand desfiintat.

Nu trece mult timp si toti cei din casa, devin tintele lui Annabelle- papusa confectionata chiar de catre barbat.

„Filmul este foarte eficient in a oferi publicului exact ceea ce vrea de la o asemenea poveste” – Geoffrey Macnab, The Independent

Sinopsis

La 12 ani dupa ce fiica lor moare intr-un accident, Samuel Mullins (interpretat incredibil de bine de Anthony LaPaglia), impreuna cu sotia sa, Esther (interpretata de Miranda Otto, care, din punctul meu de vedere, este subestimata) se hotarasc sa primeasca sub acoperisul lor cateva fetite orfane si pe calugatira Charlotte  (Stephanie Sigman), cea responsabila pentru copile.

Janice, este una dintre fetitele gazduite de cei doi soti. Aceasta este izolata de colegele ei, din cauza unor probleme la picior. Petrecand foarte mult timp singura, Janice incepe sa sesizeze fenomene dintre cele mai ciudate, care au loc in casa. Ca in orice film de categorie horror, Janice incearca sa impartaseasca descoperirile ei cuiva. In cazul acesta, confidenta este Charlotte. In mod evident, fetita nu este crezuta.

Filmul parcurge cateva zeci de minute bune, prin care Sandberg si Dauberman ne fac cunostinta cu toate personajele implicate. Dupa aceasta lunga prezentare se succed o multime de secvente in care personajele noastra actioneaza asemeni oricarui personaj de film horror- se grabesc spre situatii in care orice logica le-ar spune sa nu o faca. Dar, in mod evident, personajele noastre nu sunt conduse de logica, pentru ca, nu-i asa, suntem intr-un film de groaza.

Recenzie. Unu pe doi

Daca exista un univers al filmelor cu super-eroi, de ce nu ar exista si un Conjuring Universe? Pentru ca Annabelle: Creation asa a fost promovat- drept cea mai recenta part din seria Conjuring. Mai exact, Annabelle: Creation este un prequel al primului Annabelle, care a aparut cu trei ani in urma, in 2014. Despre primul Annabelle stim deja ca este un prequel la primul film din seria The Conjuring, care aparuse cu un an inainte, adica in 2013.

Daca vei vedea cele trei filme, din start ar trebui sa observi un aspect foarte important. Acest asa-zis univers Conjuring nu este decat aceeasi poveste reinterpretata, care aduce in scena alte personaje de fiecare data.

Cu alte cuvinte, ceea ce vreau sa spun este ca Annabelle: Creation este un film care nu te surprinde prin nimic, pentru ca nu aduce nimic nou. Ceea ce il face, insa, sa fie un film care sa nu fie considerat o pierdere de timp este talentul regizorului David F. Sandberg si al scenaristului Gary Dauberman. Acestia doi reusesc sa creeze o atmosfera perfecta pentru un film din categoria horror. Si mai impresionant de atat mi se pare faptul ca le reuseste acest lucru, chiar si fara sa renunte la trucuri ieftine si previzibile, acele clisee pe care le intalnesti in mai toate filmele de gen.

Annabelle: Creation are si un alt atuu, dincolo de atmosfera tensionata pe care reuseste sa o creeze. Este vorba despre interpretarile tinerelor actrite pe care le are in distributie. Remarcate, in mod special, se fac Lulu Wilson (Linda) si Talitha Bateman (Janice), chiar daca personajele lor nu sunt foarte complex dezvoltate.

Cine sta in spatele filmului?

David F. Sandberg este un regizor nou, care a debutat anul trecut, tot cu un film de groaza – Lights Out. Vorbim despre un film realizat cu un buget mic, de numai 5 milioane de dolari, care, insa, a reusit sa castige, la nivel mondial, aproape 150 de milioane de dolari. Numai la noi, din pacate, filmul nu a fost atat de bine primit de public. Aici, inregistrarile filmului Lights Out au fost de numai 14 mii de spectatori in 9 saptamani.

Pe partea cealalta, scenaristul Gary Dauberman este cel care a scris si primul Annabelle. De altfel, primul Annabelle a reprezentat si debutul sau in lungmetraj. De atunci si pana acum, Dauberman a mai scris alte doua filme, fara prea mult succes, insa.

Parerea mea?

In ciuda a tot ce am spus negativ mai sus, Annabelle: Creation este un film care reuseste sa functioneze foarte bine, insa drept ca un colaj de momente si scene infricosatoare, care se bazeaza foarte mult pe miscarea iscusita de camera si pe scenografia fara cusur. „Personajul” cu cea mai puternica personalitate dezvoltata in film, din punctul meu de vedere este… casa in care se petrece actiunea.

Parerea criticilor straini

Inainte sa inchei articolul, iti las cateva dintre impresiile criticilor de film din strainatate.

Peter Bradshaw – The Guardian