Acest articol este pentru fanii seriei Alien, care, poate nu au apucat sa vada noul Alien: Covenant, desi ruleaza in cinematografe din 12 mai 2017. Un film maricel, care dureaza… Timp de 2 ore si un picut, Alien:Covenant m-a tinut in sala de cinema. Timp pe care nu-l regret, dar mai bine sa incepem recenzia.

Sinopsis Alien: Covenant sau povestea pe scurt

Actiunea are ca nucleu un echipaj, legat de o planeta aflata tocmai pe partea cealalta a galaxiei. Membrii echipajului descopera ceea ce ei cred ca este un taram neexplorat, dar promitator. Realitatea este, evident, alta. Peste ce au dat, de fapt? Peste o lume intunecata, periculoasa, care prezinta o amenintare dincolo de puterea oricui de a-si imagina. Pentru mai multe detalii, te sfatuiesc sa fugi repede la cinema. Filmul Alien: Covenant mai ruleaza inca pentru cateva zile.

In cele ce urmeaza voi impartasi cu tine parerea mea legat de acest film. Sunt deschis discutiilor, in sectiunea de comentarii!

Parerea mea despre Alien: Covenant

Alien este una dintre cele mai longevive francize, care a reusit sa-si lase bine de tot amprenta asupra lumii cinematografice, de cand a aparut si pana in prezent. Si asta nu e tot! Printre impatimitii ai genului de film SF, Alien a reusit sa creeze cateva impresii puternice. Ce vreau sa zic cu asta e faptul ca sunt multi oameni care, atunci cand spun “alien”, automat, primul lor gand e imaginea reprezentata in film, nicidecum extraterestrul simpatic din E.T. .

Pentru cei care au de gand sa mearga la cinema pentru Alien: Covenant, in zilele urmatoare, am cate ceva de spus. De exemplu, daca nu ai vazut Prometheus din 2012, tot un film in regia lui Ridley Scott, atunci nu te astepta sa intelegi foarte multe lucruri din Alien:Covenant. Asta pentru ca, in fapt, Covenant este o continuare a filmului Prometheus. Dar gata cu detaliile de regie, hai mai bine sa discutam filmul!

Alien: Covenant. Avem si-un plot?

Covenant este, de fapt, nava unde incepe actiunea filmului. Nava Covenant are un traseu bine stabilit, inca de la inceputul peliculei. Merge spre o planeta, pe care se presupune ca trebuie s-o colonizeze, cu scopul de a reloca si a continua dezvoltarea omenirii. Evident, ceva trebuie sa se intample pe parcursul acestei calatorii. Are loc un impact cu un val de energie, iar membrii echipajului trebuie treziti. Responsabil pentru asta este Walter, un AI care lucra in ajutorul oamenilor. Acesta este jucat de Michael Fassbender. Din cauza unor complicatii, nava ramane inca de la inceput fara capitan. Capitanul fiind jucat de catre nimeni altul, decat James Franco.

Lucrurile, insa, isi reiau cursul normal, ba chiar se reinstaureaza si o noua ierarhie pe nava si, in mod surprinzator, echipajul primeste un semnal radio. Acesta vine de pe o planeta din apropiere. Echipajul imediat trage concluzia ca ar putea fi chiar planeta de care aveau nevoie, numai buna de locuit. Din pacate, insa, aceasta planeta este, de fapt, locul de unde iau nastere monstruletii aia mici si negri, deja populari in franciza Alien.

Imediat dupa ce nava Covenant aterizeaza pe aceasta noua planeta descoperita, ne sunt prezentate primele forme de alien. Si de aici, conteaza foarte mult sa fi vazut Prometheus din 2012. Pentru ca exista trei ipostaze ale celui care merge sa vada Alien: Covenant.

1. Cei care au vazut Prometheus se vor bucura de un film interesant
  2. Cei care nu au vazut Prometheus, dar au vazut Alien vor fi usor confuzi.
  3. Iar cei care nu au vazut nici Prometheus, dar nici Alien, poate n-ar trebui sa isi iroseasca timpul si banii, pentru ca e clar ca nu sunt niste pasionati ai genului.

Din momentul asta, actiunea filmului ia amploare, lucrurile se precipita. Echipajul navei se imputineaza si nu cred sa fie asta vreun spoiler, mai ales daca stii despre ce e vorba cand rostesti Alien.

Alien Covenant

Ceea ce mi se pare foarte bine ales in cazul Alien: Covenant este soundtrack-ul. Facand un slalom printre recenziile de pe net, am vazut ca nu sunt singurul care s-a lasat cucerit de ritmuri si mood. Muzica din Alien: Covenant este smart aleasa, pentru ca reuseste cumva sa-ti induca o stare de liniste, combinata cu anxietate.

La nivel de actorii, in afara de Michael Fassbender si James Franco, acestia nu sunt foarte cunoscuti. Cel putin, nu pentru categoria SF! Katherine Waterson ( Daniels) este complet necunoscuta publicului Alien, dar a jucat in Fantastic Beasts, pentru cunoscatori. De asemenea, Danny McBride este un actor recunoscut pe scena de comedie ( nu prea buna, as putea adauga) si un novice pe scena SF.

Verdictul personal in ceea ce priveste actorii?

Nu pare sa fi fost foarte bine alesi pentru acest film. Nu au facut roluri suficient de verosimile, ba mai mult, pe alocuri pareau ca oricum stiu ce urmeaza sa se intample si care dintre ei urmeaza sa piara. Din cauza jocului actoricesc, povestea isi pierde putin din autenticitate.

Un mare plus al acestui film raman in continuare efectele speciale si peisajele absolut perfecte, care te fac sa faci abstractie de micii alieni si sa-ti doresti sa fii si tu acolo.
In continuare, nu sunt de parere ca Alien: Covenant reuseste sa surprinda spiritul consacrat al francizei Alien. Directia este una buna, insa, esenta nu e chiar ce trebuie.

Asadar, in concluzie Alien: Covenant este un film pentru nostalgici si pentru cei care au vazut Prometheus si vor o continuare a povestii. Personal, mi-a placut, nu regret banii dati pe bilet si nici nu am simtit ca ma chinui, ca sa-l parcurg pana la finalul celor doua ore de difuzare. Daca ar exista o partea a II-a? In mod sigur as merge sa o vad!

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛

— Vizionare Placuta! —