Odata ce trec de varsta de 20 ani, una din cinci persoane se gasesc in faza de prediabet. Ceea ce este cumva interesant este faptul ca exista posibilitatea ca niciuna dintre aceste persoane sa nu banuiasca acest lucru. Din nefericire, prediabetul este un semn clar ca in urmatorii 10 ani esti mult mai predispus sa faci diabet. In mod evident, orice problema are si o rezolvare! In cazul de fata exista masuri care se pot lua, multe dintre ele avand legatura cu regimul alimentar, cu mentinerea greutatii si este imperios necesar sa se faca miscare fizica, zilnic.

5 Principale Simptome ale PreDiabetului

Daca te situezi in faza de prediabet, asta inseamna ca nivelul tau de glicemie este intr-o continua crestere, de la an la an. Cresterea asta este lenta, ceea ce face ca simptomele sa fie aproape insesizabile. Insa, daca esti destul de atenta si daca iti cunosti indeajuns de bine trupul si organismul, vei observa anumite schimbari, cauzate de cresterea rezistentei la insulina.


5 Principale Simptome ale PreDiabetului

In cele ce urmeaza, iti voi prezenta 5 simptome, care tradeaza prezenta prediabetului. Cunoscand aceste 5 simptome, vei putea actiona preventiv, reusind sa tii la distanta boala care sperie lumea toata in secolul 21- diabetul.

  1. Cand ti-e somn dupa masa

Abia ai terminat de mancat si tot ce-ai vrea sa faci este sa te intinzi si sa tragi un pui de somn generos?  Poate ca ar trebui sa te puna putin pe ganduri asta. Pentru ca somnolenta dupa masa se spune ca este o reactie normala a organismului atunci cand ii dai o cantitate prea mare de carbohidrati. Ce trebuie tu sa mai stii e ca daca aceasta senzatie este frecventa, ar putea fi un semnal de alarma serios pe care ti-l da organismul tau. De ce? Pentru ca asta poate insemna ca toti carbohidratii consumati ajung in sange sub forma de glucoza. Astfel, pancreasul tau este fortat sa produca insulina, ceea ce oboseste organismul si da starea de somnolenta.

Pentru a combate acest simptom al prediabetului se recomanda consumult de alimente sanatoase. Recomandate sunt cerealele integrale, legumele si fructele. Acestea necesita mult mai mult timp sa fie digerate, ceea ce permite nivelului de zahar din sange sa fie stabil pentru un timp indelungat.

Tine minte! Dupa fiecare masa, se recomanda sa se faca putina miscare- fie ca iesi cu catelul la o plimbare scurta, fie ca te pui si speli vasele, iti vei face un bine.

  1. Poftele te dau de gol!

Atunci cand spui ca parca ti-e pofta sa rontai ceva, mai mult ca sigur te referi fie la ciocolata, fie la chipsuri sau cartofi prajiti. Acestea sunt trei dintre cele mai frecvente pofte intalnite. De asemenea, sunt trei dintre poftele cele mai nabadaioase- sunt pline de zahar, sare si grasimi- treimea de care trebuie sa te feresti ca de necuratul.

Oamenii din laboratoare au demonstrat ca aceste 3 ingrediente provoaca dependenta, prin stimularea centrului de recompensare al creierului. Vei intra intr-un cerc vicios si vei vrea din ce in ce mai mult si niciodata nu vei considera ca este suficient.

Poftele te dau de gol Prediabet

Daca te gandesti ca de pe urma acestor pofte, numai silueta are de suferit, gresesti in stil mare! Tine cont ca si pe interior se produc schimbari, nu tocmai benefice. Cum spuneam, creierul tau va deveni dependent de aceste alimente, iar tu vei fi expus diabetului totmai mult.

Oricand ai pofte, nu te grabi la punga de chipsuri sau la prajituri! Mai bine fa alegerea sanatoasa pentru tine- alege fructel in coaja lemnoasa, ca migdalele, fisticul sau nucile. Poti rontaii chiar si un morcov. Eu sunt fanul baby-morcovilor!

  1. Kilograme in plus?

Majoritatea celor care se afla in faza de prediabet se confrunta cu cele cateva kilograme in plus, vizibile. Daca ai aceasta problema a supraponderabilitatii, incearca sa faci pasi mici, pentru a iesi din acest impas. Nu te lasa descurajat! Sunt sanse ca rezultatele sa nu fie vizibile inca din prima luna, dar asta nu inseamna ca ti se da voie sa renunti. Persevereaza, atinge-ti telul, ai grija de tine! Nu te astepta ca surplusul acumulat in luni buna, sa dispara ca prin minune in cateva zile. Organismului nostru ii ia timp pana sa perceapa actiuniile exercitatea asupra lui.

Kilograme in plus Prediabet

Specialistii au demonstrat ca atunci cand se pierde intre 5-7% din grasimea corporala, se reduce si riscul de diabet cu pana la 50%. Deci, nu ceda- ai rabdare si lupta pentru sanatatea ta!

  1. Cei cu silueta in forma de mar sunt mai predispusi diabetului

Daca tendinta ta de ingrasare se observa cel mai repede in zona abdominala, asta inseamana ca ai o rezistenta crescuta la insulina si prediabet. Asadar, daca ai o silueta in forma de mar, iar kilogramele in plus se depun in zona taliei, atunci asta ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru tine.

S-a demonstrat ca grasimea abdominala are mare legatura cu probabilitatea crescuta a hipertensiunii arteriale, a bolilor de inima, a accidentelor cerebral-vasculare si, evident, dovedeste un nivel crescut de colesterol. Toate acestea nu sunt altceva decat factori care favorizeaza dezvoltarea diabetului. Inca un lucru important de luat in seama- s-a mai demonstrat ca persoanele cu o silueta in forma de mar prezinta un risc crescut de Alzheimer.

Ca sa eviti toate aceste complicatii, se recomanda un regim alimentar echilibrat sustinut de un program de exercitii fizice constant.

  1. Tensiune crescuta? Atunci e risc de diabet!

H Despre hipertensiune se stie ca este cauza mai multor afectiuni. Ceea ce stiu prea putini este faptul ca printre aceste afectiuni se numara si prediabetul.

In acest caz, se recomand, inca o data, un regim alimentar echilibrat si sanatos; se recomanda consumul redus de sare, introducerea exercitiilor fizice in rutina zilnica. Toate acestea sunt solutii reale impotriva hipertensiunii arteriale si, implicit, asupra tuturor afectiunilor pe care aceasta le favorizeaza.

Cam asta a fost si despre prediabet. Sper ca v-am spus lucruri noi, care va vor ajuta sa aveti grija de sanatatea voastra. Ma inclin! Numai bine!

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

— AVETI GRIJA DE SANATATEA VOASTRA !!! —

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here