Vara asta mi-am propus sa-mi gasesc un nou hobby, care sa ma scoata in fiecare zi din casa, sa-mi tina activ organismul si sa-mi lucreze fiecare muschi. Desigur, am vrut ceva care sa fie si placut. Astfel, am ales sa-mi cumpar o bicicleta Peugeout, sa-mi descarca Strava App si sa cutreier strazile atat din Bucuresti, cat si din afara acestuia. Dupa o luna si putin de ore de ciclism zilnice, trebuie sa recunosc- sunt incantat nevoie mare de acest nou hobby al meu.

Si pentru ca mi se pare ca este o alegere pe care ar trebui sa o facem mai multi dintre noi, m-am hotarat ca astazi sa vorbim despre beneficiile mersului pe bicicleta.



De asemenea, iti voi dezvalui si cateva trucuri, care sa te ajute sa slabesti, folosindu-te de bicicleta. Asadar, incepem?

5 Beneficii ale mersului pe bicicleta

1. Dand la pedale, scapi de calorii

Daca alegi sa mergi pe bicicleta, vei fi bucuros sa afli ca arzi multe calorii, mai ales daca optezi pentru un ritm alert. Altfel spus, in functie de efortul pe care esti dispus sa-l depui cand iesi cu bicicleta, poti arde intre 300 si 700 de calorii pe ora. Nici nu mai incape indoiala, ca mersul pe bicicleta este o activitate eficienta pentru controlul greutatii.

Tine minte! Organismul tau nu arde calorii numai in timpul mersului pe bicicleta. Pentru ca muschii iti vor fi activi in urma impulsurilor din timpul orei de ciclism, organismul va continua sa arda calorii chiar si dupa incheierea cursei.

2. Mersul pe bicicleta te umple de energie

Esti apatic si lipsit de energie zilele astea? Poate ca e timpul sa-ti scoti bicicleta la plimbare! Revista de specialitatea Psychotherapy and Psychosomatics a publicat un studiu care sustine ca mersul pe bicicleta reuseste sa imbunatateasca nivelul de energie al organismului nostru cu pana la 20%. In acelasi timp, aceasta activitate reuseste sa reduca starea de moleseala cu pana la 65%. Incredibil, nu-i asa?

La acest studiu au participat persoane care au pedalat in ritm mediu de trei ori pe saptamana si au declarat ulterior ca asta i-a ajutat sa faca fata starilor de oboseala obisnuite, din timpul zilei.

3. Imbunatateste starea generala de sanatate

Atunci cand pedalezi se intampla ceva incredibil in organism si anume- se antreneaza si se intretine santatea mintala. Astfel, in urma catorva ore de pedalare pe saptamana te bucuri de un sistem imunitar consolidat, care reuseste sa tina diverse boli de inima la distanta. Astfel, reusesti sa reduci nivelul de colesterol din sange si, in acelasi timp, iti reduci riscul de confruntare cu cancerul de colon.

Cu alte cuvinte, daca alegi sa mergi pe bicicleta, alegi sa duci o viata mai lunga, sanatoasa, plina de energie si pozitivism.

4. Mergand pe bicicleta, iti tonifiezi muschii

Facand ciclism in mod regulat vei observa ca acest lucru te ajuta in tonifierea musculaturii, mai ales a gambelor si coapselor. Asta nu inseamna ca nu are efect si asupra abdomenului! Asa ca, daca consideri ca mai ai de lucrat in zona gambelor, coapselor si abdomenului, atunci alege mersul pe bicicleta drept metoda de exercitiu. Vei reusi sa slabesti si, in acelasi timp, sa-ti tonifici muschii.

In acelasi timp, mersul pe bicicleta te ajuta sa-ti detoxifici organismul, pielea ta ajungand sa arate din ce in ce mai bine.

5. Te elibereaza de stres

Pot confirma toate cele 4 beneficii mai sus enuntate, insa pe al cincelea, nu numai ca-l confirm, dar il si laud cu patos. Traim intr-o perioada a civilizatiei cand totul este facut contracronometru. Asta are un mare impact asupra stilului nostru de viata si nu vorbesc deloc despre un impact pozitiv.

Dimpotriva! Suntem tot timpul stresati, anxiosi si multi dintre noi, chiar depresivi. De aceea, intotdeauna voi recomanda mersul pe bicicleta si ca o metoda terapeutica, care te elibereaza de stres si ganduri negre.

Cand mergi pe bicicleta gandul iti este furat de drum, de frumusetile din jur imprejur, iar asta e o metoda activa de meditatie, care face bine.

4 Trucuri care te ajuta sa slabesti rapid pedaland


Asa cum ti-am promis, in cele ce urmeaza iti prezint 4 trucuri care te vor ajuta sa slabesti rapid, alegand sa mergi pe bicicleta.

1. Scoate bicicleta la plimbare dimineata

Dimineata, inainte de micul-dejun, ca sa fiu mai exact. Un studiu care a fost publicat in Journal of Applied Physiology constata ca daca pedalezi 20 de minute inainte de prima masa a zilei, atunci vei reusi sa arzi mult mai multe calorii in timpul zilei.

2. Nu folosi niciodata o singura viteza

Alterneaza vitezele de la bicicleta atunci cand iesi la plimbare. Este un truc care da rezultate! Metoda mea este urmatoarea: in primele 5-6 minute aleg un ritm usor. Astfel, fac incalzirea si sunt sigur ca nu-mi fortez muschii. Dupa cele 5 -6 minute pedalez repede, repede, timp de un minut. Apoi, revin la ritmul lejer, initial. Dupa alte 5-6 minute de pedalat usor, urmeaza o perioada mai indelungata de pedalat rapid, pana simt ca obosesc. Cand simt ca am obosit, iau o pauza de relaxare. Dupa care reiau aceasta metoda, rezervandu-mi ultimele 10 minute din cursa pentru o viteze confortabila, care sa permita muschilor sa se relaxeze treptat.

3. In fiecare saptamana alege curse mai lungi

Daca vrei ca rezultatele sa se arate rapid, nu fi lenes! Nu te obsinui sa pedalezi aceeasi distanta. Pentru ca asa cum tu alegi sa faci asta din lejeritate, asa si corpul tau nu va depune efort, iar slabirea in curs va stagna. De aceea, te sfatuiesc ca in fiecare saptamana sa alegi trasee noi, recomandat mai lungi. Asta presupune un timp de antrenament al muschilor mai indelungat, deci niste rezultate mai bune!

4. Indrazneste sa alegi trasee provocatoare

La inceput, este in regula sa ramai la traseul de oras. Insa, dupa o perioada, iti propun sa incerci traseele care iti lucreaza muschii intens. Ma refer la drumuri neasfaltate, dealuri sau trasee montane. Acestea sunt cele mai solicitante, dar si cele mai eficiente.

In concluzie, mersul pe bicicleta este o activitate pe care o poti face zilnic si care te recompenseaza cu beneficii uluitoare, atata timp cat este facuta regulat si cu perseverenta.

Daca ti-a placut articolul da-mi un 😛 

Redescopera bucuria mersului pe bicicleta si bucura-te de un corp puternic si sanatos!

 

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here